Prata väder och Selfie #5

Det är en gråmulen tisdagsmorgon och så lär det ska fortsätta i dag om SMHI har spått rätt, men det är några grader varmt och ganska vindstilla i alla fall. Det blev långsovning i dag, men nu är morgonpysslet snart avklarat och jag ska ta en tur med Golfen. Förråden behöver fyllas på och jag måste boka en klipptid någonstans.

WordPress undrar:

Vad klagar du mest på?

Vädret är nog det jag klagar mest på, eller pratar mest om kanske man borde säga, men det är sällan det är till belåtenhet, i alla all inte den här tiden på året. Jag är så otroligt trött på att frysa! Jag fryser ute och jag fryser inne trots att jag klär på mig ordentligt. Enda fördelen med att gå ut, är att det är skönt när man kommer in igen. En stund i alla fall. Jag är beroende av vädret för att må bra, men jag klagar nästan aldrig på värmen, för jag älskar sol och värme och sommaren är absolut min årstid.

Klimakteriehäxan har väckt den roliga utmaningen Selfie med ord till liv igen, även om den är lite förenklad.

Här är  Selfie med ord #5 Hemma hos

1. Det tittar jag direkt på när jag kommer på mitt första besök i ett hem – Tavlor och blommor 
2. Det irriterar mig, såväl hemma hos mig själv som hemma hos andra – Tavlor som hänger snett 
3. Det har jag onödigt många av – Jag har alldeles för många vaser och andra pryttlar som fyller skåpen.
4. Vän av vita väggar eller ska det vara mönstrat? – Gärna diskret mönstrade eller enfärgade plus en fondvägg, men inte helt vita. 
5. Den detaljen är viktig hemma hos mig – Var sak på sin plats!
6. Hur viktigt är det med växter hemma? – Det är väldigt viktigt! Jag har svårt att tänka mig ett hem utan växter!

Trevlig tisdag!