Onsdagslista 2024-01-31

Sista dagen i januari. En så gråmulen och trist onsdag är inspirationen lika med noll, så då väljer jag en lista inspirerad av Kraka.

När gick jag upp? 7:25.

Samtalsämne/tankar vid frukosten? I dag tänkte jag mycket på mitt lilla nya barnbarnsbarn och funderade över när de kommer hem från BB så att man kan få inspektera den lilla prinsessan.

Vad serverades? Precis som vanligt: morgonpiller och ett glas vatten, ett glas apelsinjuice, en knäckemacka och en kopp kaffe.

Vad gjorde jag sedan?

  • Tog en vända till badrummet
  • Bäddade
  • Pysslade med mina blommor
  • Plockade ner tvätten från gårdagen
  • Strök
  • Kollade om LF hade registrerat min skadeanmälan (tvättmaskinen)
  • Började på den här listan
  • Tog en promenad ner på samhället
  • Handlade lite lättburet på Konsum
  • Beställde en klipptid
  • Lagade mat och åt
  • Löste Kryptolången i GA
  • 13:04 tittade solen fram
  • Läste och kommenterade hos bloggvännerna
  • Läste några kapitel i Syndabocken
  • Satte på teven och såg de sista avsnitten av Tre Kärlekar
  • Dags för eftermiddagskaffe
  • Avslutar dagens lista, för nu blir det tv-tittande tills det är läggdags vid 22-tiden.

Vad blev det till lunch? Ostgratinerad blomkål och falukorv

Köpte jag något? Bara några småsaker på Konsum

Struntade jag i något som jag hade tänkt göra? Nej, faktiskt inte

En bra sak som hände under dagen? Att jag lyckades få en klipptid i februari 😍

Vad tänker jag när jag läser mina svar? Jag inser att jag har det ganska bra

Den som känner för det får gärna kopiera frågorna och svara på dem. Det är bra att titta tillbaka och reflektera lite över vad det blev av dagen.

Tulpanbukett nr 2, 8 dagar sedan inköpet, hänger ännu med om den får luta sig mot Åke.

Dagens ordspråk:Det är bättre att ha levt rik, än att dö rik.