Veckohandel

Det är en torsdagsmorgon med ett bara par grader kallt och solen bryter igenom molnen då och då och man påstår att det ska bi en solig och vacker vinterdag. Vi får väl se hur det blir med det?

Jag har just kommit in efter att ha varit ute och skottat bort resultatet av gårdagens oväder och inte enbart vid vår uppfart, utan jag var ute och skottade rent framför garageporten också. Förhoppningsvis ska den gå att öppna nu.

Dagens snöskottning är avklarad

Jag tär på förråden, för nu är det två veckor sedan jag var och veckohandlade. I och för sig är det inte helt fel att äta rent någon gång då och då och jag klarar mig många dagar till innan svälten slår till, men jag ska nog ändå åka och bunkra i dag.

Mot Konsum!!

3 timmar och 926 kronor senare:

Garageporten gick upp utan problem och bilen startade. På Konsum var det ganska lugnt och jag fyllde snabbt min vagn. Man tjänar definitivt ingenting på att handla var fjortonde dag i stället för varje vecka, men jag gjorde en del spontanköp, för att det var bra medlemsrabatter och jag fick totalt 89:- i rabatt. Både fryst, rökt och gravad lax fick följa med hem. Det var tur att pensionen kom in på kontot i dag.

Morgonens väderprognos stämde bra, för nu strålar solen från en blå himmel. Jag har tagit vara på min handel och ätit lunch och nu kan jag sätta mig och lösa korsordet i GA i lugn och ro.  

Dagens lunch blev en grillad kycklingklubba

Trevlig torsdag!