Glad måndag är det…

…för i dag har jag blivit gammelfarmor!

I natt fick mitt yngsta barnbarn Edoardo och hans sambo en liten dotter och jag fick äntligen ett barnbarnsbarn. Som vi har väntat på den lilla prinsessan! När jag gick och la mig igår kväll hade ingenting hänt ännu, men när jag vaknade till vid 2-tiden i natt och kollade mobilen fanns nyheten där.

Det var med lätt hjärta jag sedan gick upp vid 7-tiden för att göra mig redo för en busstur till Visby. Det var ett par grader varmt och en aning solsken i morse, men det har blåst kallt som attan i dag, så det var en pina att stå och vänta på bussen, men till slut kom den.

När jag kom till busstationen fanns det en stadsbuss som gick ner till lasarettet och det passade rätt bra in med mina tider, så jag slapp gå i snålblåsten.

Jag hade två ärenden på lasarettet: AK-mottagningen ville ha ett blodprov och Endokrinmottagningen ville ge mig en spruta för att stärka mitt skruttiga skelett.

Jag tog en bild ut över havet medan jag satt och väntade

På lasarettet hade jag stämt möte med goda vännen Ann-Marie, som också hade ett ärende dit och när vi var klara körde hon upp till Östercentrum och sedan gick vi på Siesta och fikade och fick oss en pratstund. Sen skulle jag gå och handla och då följde hon med som smakråd och när jag var färdig skjutsade hon mig till busstationen. Vi kom dit precis i lagom tid, för bara några minuter senare gick det en buss till Klintehamn, som jag dessutom kunde åka med hela vägen hem till Odvalds.

Det var rätt mycket folk med bussen och när vi kom till Vibble stod det tre polisbilar där och fem, sex poliser och en av dem kom ombord på bussen och kollade att alla passagerare använde bälte. Det har jag aldrig varit med om förut! Det satt en tjej mitt emot mig, som inte använde bältet och hon blev tillsagd att ta på sig det. ”Vi vill inte behöva ringa hem till dina föräldrar och meddela att du skadats i en trafikolycka för att du varit obältad”, sa polisen.

Ha en fin fortsättning på måndagen!