Tjugondag Knut….

...har vi i dag och först nu, tjugo dagar efter julafton, är julen slut och Knut har sin namnsdag. Jag gick ju händelserna i förväg och plockade bort julen redan i tisdags, men då hade jag fått nog av den.

Det är en väldigt gråmulen dag, tvättmaskinen har fått snurra ett tag nu på förmiddagen, men tyvärr sköter den sig dåligt, så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Låta reparera den? Köpa en ny och försöka få ut ersättning på hemförsäkringen? Försöka reklamera den? Garantin har givetvis gått ut, men nog tycker man att en Cylinda ska hålla lite mer än två år! 

Jag läste ett bra stycke i min bok igår och nu har pappa nr 3 dykt upp, Tjuven kallar Andrev honom, men ännu är han så ny i handlingen, att jag inte vet varför han fått det föga smickrande namnet. Det ska jag ta reda på i dag. Jag gillar verkligen boken och sättet på hur Andrev hanterar sina barndomsminnen och han gör det utan att på något sätt anklaga sin mamma för sitt stökiga liv. Jag kan nästan höra hans röst!

Nu snöar det igen.

Ännu hänger tulpanbuketten med någon dag till. Den har åldrats rätt vackert!

Trevlig lördag!