1928-01-24

Igår var det en solig och fin dag, men det blåste förstås som vanligt. Jag hade tänkt ta en tur med bilen på förmiddagen, men då kom Enrico hit och lagade min tvättmaskin. Han hade lyckats få tag i reservdelar och bytte ut hela ”hjärnan”. Det tog ett tag innan alla kablar och kontakter var på rätt plats och när han åkt ville jag givetvis provtvätta och under tiden tyckte jag att jag borde ha maskinen under kontroll. Allt fungerade dock alldeles utmärkt. Det kändes bra, att inte behöva skrota en bara lite drygt 2½ år gammal tvättmaskin.

När jag fått i mig lite lunch och hängt tvätten var klockan rätt mycket, men det var fortfarande soligt, så jag tog ut bilen och åkte jag till biblioteket och lånade tre deckare, till apoteket och hämtade ut några piller och till Konsum och handlade. Eftersom jag köpt, inte bara tulpaner till mig själv, utan även en bukett rosor till Åke, fortsatte jag till Fröjel kyrkogård. Man måste ju passa på att utnyttja det fina vädret.

I dag skulle Åke ha fyllt 96 år

Det var bra att jag åkte till kyrkogården igår, för i dag är det mulet och i morse hade det kommit lite snöslask, som dock har töat bort redan. Nu på förmiddagen har vi 4 plusgrader och SMHI spår lätt regn fram på dagen. Så jag lär hålla mig inne i dag.

Nu har jag lite att läsa i alla fall, så jag behöver inte bara sitta och se på teve. Jag plockade till mig några böcker helt på måfå, så det blev en av Björn Hellberg en var Katarina Wennstam och en av Sofie Sarenbrant och det är författare, som man brukar kunna lita på.

Dagens ordspråk: Ju lägre lön, desto större betydelse har den.

Trevlig onsdag!