2024-01-01

Visst är det lite speciellt första gången man skriver det nya årets datum. Vad bär 2024 i sitt sköte? Det är nog tur att man inte vet det, men jag hoppas att det blir ett bra år för oss alla. Och det viktigaste av allt, att vi alla, unga som gamla, får vara någorlunda friska både i kroppen och knoppen.

Efter lunchen igår tog jag mig en promenad ner till Konsum. Dels ville jag ut och röra på mig lite och dels ville jag köpa en tulpanbukett till kvällens värdinna. Tulpaner på nyårsafton hör i hop tycker jag.

När jag kom hem igen hamnade jag i tv-fåtöljen och där blev jag sittande tills det var dags att snygga till mig lite inför kvällens festligheter och vid 19-tiden kom Claudio och hämtade mig. Sedan hade jag en härlig nyårsafton på Stenstugu med massor av god mat och sång och musik. Tänk er en hel nyårsafton med en svart tv-skärm!

Edoardo o Matilda hade med sig ett sällskapsspel, så tiden gick fort och rätt vad det var närmade klockan sig det magiska tolvslaget och vi skålade in det nya året i bubbel och önskade varandra ett gott nytt år.

Sedan serverades den traditionella linssoppan som är förutsättningen för att det nya året ska bli bra, speciellt pengamässsigt. En eller annan trissvinst kanske?

Efter en stunds kortspel åkte sedan vi klintebor (Edoardo, Matilda och jag) hem och strax efter två kröp jag ner i sängen.

2023 års nyårsafton var över!

I dag är det en blåsig och gråmulen nyårsdag. Av förklarliga skäl låg jag länge i morse, men efter att ha fått mitt morgonkaffe är jag fit for fight igen.

Om det skulle vara någon som inte kan få nog av Livet efter 80, finns nu årskrönikan över 2023 publicerad och jag lägger det året till handlingarna.

Gott nytt år!