Det såg så konstigt ut….

….i morse när jag tittade ut. Den stiliga granen var borta och nu låg den på marken och lyste. När jag tog en vända till soprummet några timmar senare var den helt borta. Den kommer jag att sakna! Mina egna uteslingor får hänga med januari månad ut.

Regn, blåst och plusgrader har tärt hårt på snön och nu börjar det grönska igen på sina ställen . Hoppas att det fortsätter så. Ännu var det lite is kvar på gångarna upptäckte jag när jag var ute, men det var väl sandat, så tar man det bara lite försiktigt är det inga problem att ta sig fram här i området.

WordPress undrar:

Jag vet inte om det just är för ”skojs skull”, men visst gör jag en del för att försöka förgylla tillvaron även i vardagslag.

  1. Morgonrutinerna: jag börjar dagen i sakta mak med att sitta och bläddra i min GA och lösa sudoku och korsord. Det var sånt som man bara hade tid till på lördagar och söndagar förut.
  2. Datorn: jag ägnar en hel del tid åt att sitta vid datorn, dels för att blogga och hålla kontakten med andra bloggare och dels för att söka olika typer av information, men även för att kunna bidra med lite hjälp till vår pensionärsförening.
  3. Fotografering: är också något jag gör för skojs skull och då får mobilen jobba. Tänk vad jag saknar att det finns så få foton från ”förr i tiden”.
  4. Läsning: är något som jag verkligen gör för skojs skull, för det är minsann ingen facklitteratur jag läser, utan deckare och romaner som skänker en stunds trevlig avkoppling från vardagen.
  5. Matlagning: Även om jag är ensam försöker jag att laga god mat från grunden, men visst unnar jag mig ett och annat besök på Kustgrillen och Hamnkaféet också, det ska jag inte sticka under stol med. God mat och dryck är viktigt och kan verkligen förgylla tillvaron.

Det var fem saker, men något som annars roar mig och som tar en hel del av min tid, är att sitta och titta på teve. Just ju rotar jag runt i Öppet arkiv på SvtPlay, så jag har pausat Netflix ett tag. Finns det ingenting på de vanliga kanalerna som lockar, ser jag nu några avsnitt av Tre kärlekar eller Hem till byn. Det finns massor av gamla serier att återuppleva.

I dag blåser det igen, det är 3 plusgrader och solen tittar fram då och då. Jag har en del att uträtta, så jag ska ta en vända med bilen lite senare, men jag väntar tills biblioteket är öppet, för jag behöver något trevligt att läsa.

Dagens ordspråk: Ekonomi är konsten att använda sina pengar på ett sådant sätt att man inte får minsta glädje av dem.

Trevlig tisdag!