Krig i Sverige?

Det har varit kallt i natt igen, som lägst har vi haft -14,2º, men nu skiner solen och temperaturen har stigit till -4º. Jag hade svårt att somna igår kväll för jag började ligga och fundera på hur mycket allvar det ligger bakom ÖB:s påstående att vi har krig att vänta i Sverige. Ligger det några allvarliga farhågor bakom påståendet att vi alla måste göra oss redo för krig, eller försöker man bara få till en anledning att kunna begära nya anslag till försvaret?

I morse fick jag dessutom se att DN låser upp sin sajt för nya läsare under 2 månader på grund av säkerhetsläget. Då måste det ju vara riktigt allvarligt 😱

Halvtre var jag uppe och tassade sista gången innan jag somnade, så det var lite trögt att komma ur sängen i morse, men nu är jag i alla fall redo för den här onsdagen.

Få se om det rent av kan bli någon promenad, för igår fegade jag ur. När jag var färdig med dammsugning och annat ömmade ryggen, så i stället för att gå ut, valde jag att sätta på tv:n och parkerade i soffan med en varm och skön pläd över mig.

Jag hade läst om den här dokumentären i GA och var nyfiken på den, så jag letade jag fram den på SvtPlay. Den är jättebra och jag ska inte avslöja handlingen, men den handlar om Felix, som fick sitt liv fullkomligen styrt av en stalker under 4 års tid. Så hemskt!!

Jag såg två avsnitt på raken, sen gick jag upp och kokade mig lite eftermiddagskaffe och så såg jag det avslutande tredje avsnittet också. Jag måste ju få reda på hur det har gått för Felix.

När man köper tulpaner på Konsum ger leverantören en fem-dagarsgaranti och den brukar hålla och buketten jag fick på Trettondagsafton klarar sig den också.

Trevlig onsdag!