Hoppa på tåget…

…är en utmaning som går ut på att i ord och bild tolka ett angivet ord. Det är Nacka144/Åke som är lokförare på tåget, så det är han som bestämmer vilka ord som gäller. Denna lördag är det ”Fågel, fisk eller mittemellan” .

Även om jag gillar att flyga iväg på semesterresor håller jag mig allra helst på marken. Några äventyr på hög höjd har det inte blivit för min del.
Någon fisk är jag inte heller, för även om jag har gillat att bada har jag alltid varit försiktig. Jag har tagit simborgarmärke, men det var när jag var barn och i dag blir det inte många meter. Att åka båt är inte heller min grej. Det är ett nödvändigt ont som ger sjösjuka.
Mittemellan är nog det som passar mig bäst på alla sätt, för jag är en ganska vanlig medelsvensson, som står med båda fötterna på jorden.

Fågel, fisk eller mittemellan? Det är en fras som användes när vi som barn lekte ”Gömma nyckel”. Alla gånger var det inte någon nyckel inblandad, det går ju att gömma vad som helst.

Trevlig lördag!

Ja må hon leva….

….ja må hon leva, ja må hon leva uti hundrade år…..

I dag hissar jag flaggan för Kerstin, den tredje i vår syskonskara som fyller 80 år. 

Jag önskar dig en riktigt fin dag Kerstin, även om den inte blir riktigt som det var planerat från början.

Dagens jubilar Kerstin, Barbro och jag har varit och plockat gullvivor

Tänk att de här söta småtjejerna nu har passerat de åttio! Vi är födda 1940, 42 och 44, så mamma hade säkert några tuffa år när vi var små och inte desto mindre tufft måste det ha varit när hon sedan stod ensam med tre struliga tonåringar.

♥♥ Nu går vi mot nittio alla tre ♥♥