Det snöar

Attans också! Jag var ju och handlade igår, men glömde en sak och i dag är snöyran igång igen, det blåser och det är -6º. Få se om jag vågar mig ut senare fram på dagen, för just nu är det inte lockande alls. Går det inte, får jag ta till plan B!

Visst blåste det förfärligt igår, men solen visade sig faktiskt i små glimtar. Jag är så tacksam för lite ordentligt dagsljus. Efter en sen lunch, jag köpte en fläskytterfilé som skulle tillagas, la jag mig i soffan med en varm och skön pläd över mig och såg de två sista avsnitten av ”Sanningen”, en spännande miniserie på 8 avsnitt, på Netflix. 

Lite försenad, men det är ju roligt med blommande amaryllis till Trettonhelgen också.

WordPress undrar:

Den allra finaste gåvan, eller gåvorna kanske jag skulle säga, har jag ju redan fått: En kärleksfull man och tre vackra barn. Mer kan man väl knappast begära av livet!

Fast bevis på vänskap och uppskattning är förstås gåvor man aldrig kan få nog av. 

Trevlig torsdag!