Dagens corona mm skrämmande

Källa: Region Gotland
Lägesrapport om det nya coronaviruset (4 april)
Publicerad 2020-04-04 14:42
Provsvar idag den 4 april visar att ytterligare en person har konstaterats ha sjukdomen covid-19, vilket innebär att totalt 14 personer har konstaterats smittade på Gotland.

För närvarande vårdas en person inneliggande på Visby lasarett, på IVA. Flera personer av de som konstaterats smittade har tillfrisknat från covid-19.

Som om det inte vore nog fanns det i dag en artikel i DN där MSB, Myndigheten för skydd och beredskap, säger att det är: Farligt för samhället om leveranser stoppas till it och energibolag, en artikel som tidningen valt att låsa. 👿

Som ett brev på posten krånglade sedan internetuppkopplingen i eftermiddag och i kväll och det visade sig vara på grund av störningar i nätet för Telia-kunderna.

Man kan ju få skrämselhicka för mindre!

godnatt

Omtänksamt

Solen skiner i dag också, så trots att det är knappt 5 grader varmt, var det behagligt på min uteplats på förmiddagen.

Eva kom och överraskade mig med en back penséer igår eftermiddag och dem har jag stått ute i solskenet och planterat. Nu har jag lite vår på framsidan i alla fall.

 

När jag fått penséerna på plats och vattnat dem, satte jag mig ute med GA-krysset, men efter ett tag dök solen ner bakom de höga björkarna och då blev det för kyligt att sitta ute.

Det var inte bara Eva som tänkte på sin mamma igår, utan Bosse ringde och kollade om jag vill ha hem något vin till helgen och det är klart att jag ville. Så trots risken att bli anklagad för langning till 70-plussare, köpte han lite vitt vin till mig. Det blir gott till gravlaxen.

Dagens ordspråk:
Den som tala illa om andra i din närvaro, talar illa om dig i din frånvaro

Ha en skön lördag!

kanin5