Avbrott igen

cc3c6-tg-kvinder-28Det är tur att jag har böcker att läsa, för i dag har det varit avbrott i kommunikationen igen. Alla tjänster la av efter lunch, men vid tre-tiden var de tillbaka igen.

En representant för Telia uttalade sig i radion och beklagade givetvis det inträffade, men det verkar som om de inte vet vad felet beror på och det är ju oroväckande. Vi har haft avbrott långfredagen, påskafton och så idag och hela tiden har det rört sig om ca åtta-niotusen abonnenter på södra Gotland och i Visby.

Nu ska jag forska lite i vilken mobiloperatör jag ska ha i fortsättningen? Man kan ju inte ställa sig helt utan möjlighet att kontakta omvärlden.

Trevlig fortsättning på annandagen!

chicks

 

Glad måndag och Annandag påsk!

Det är bara 4-5 grader varmt, lite växlande molnighet och hemskt blåsigt den här annandagen. Jag har stuckit näsan utanför dörren ett par gånger på förmiddagen, för att kolla läget, men snabbt dragit in den igen. I dag håller jag mig nog inomhus. Jag kommer möjligen att ta en vända till soprummet.

På coronafronten verkar det vara ganska lugnt på Gotland. Senaste rapporten är från igår och där rapporteras att det inte bekräftats några flera fall än de 17 man känner till sedan tidigare. Hoppas att det håller sig så! Det vore skönt om man snart kunde få gå som man vill, utan att ha dåligt samvete. Det är jättebra att få hjälp med apoteksbesök och att få hem matkassar, men det är ju så mycket annat man vill göra nu när det våras.

Måndagarna  tycker ju Carita att vi ska förgylla med en bild och här kommer min:

!cid_DC9480F9-2306-4A56-9979-FEA344233D6C
Här är det en som haft roligt!

Dagens ordspråk:
Tro inte allt du ser och tvivla på hälften av vad du hör.

Ha en fin Annandag påsk!

TG-Paaske-3a