Vårsysslor både här och där

Det var en riktigt härlig morgon i dag, men långtifrån så varmt som man utlovat. Jag satt dock på uteplatsen ett tag i morse iklädd shorts och det var premiär för i år, men när jag skulle gå ut på en förmiddagspromenad åkte jeansen och en jacka på och det var tur, för det var så svalt att jag fick stoppa händerna i jackfickorna tills jag fått upp farten.

På samhället var det så nystädat och fint på alla gator, som nu är sopade och rena från sand, grus och växtlighet. Så nu har Klintehamn också blivit vårstädat. Jag gick min vanliga Klinterunda och allt var stilla och lugnt på samhället. Utanför bageriet satt en man vid ett bord och fikade, någon stod och hängde utanför Pizzerian och en kvinna stod vid bankomaten. Det var folklivet den här dagen.

Här i området har vaktmästaren klippt rosorna i dag, vilket jag i och för sig tycker är för tidigt. Jag har alltid fått lära mig att man inte ska göra det förrän björkens löv är som musöron, men jag tyckte inte att det var nödvändigt att skriva det på näsan på honom. Klippt de allmänna gräsmattorna har han också gjort i dag, så nu är det vårfint även på Odvalds.

feberJag läste förresten att det inte går att få tag i febertermometrar så här i coronatider. Jag har två stycken, men skulle nog behöva skaffa en tredje. Av de två jag har är den ena en app i mobilen och den visar 37.4º, den andra är en 2-minuters muntermometer och den visar 36,3º. Får jag inte tag i någon ny temp får jag väl göra någon typ av genomsnittlig beräkning av mitt hälsotillstånd.

Dagens ordspråk:
Även en runristare kan hugga i sten.