Tjänster och gentjänster

Det har varit en solig och hyfsat varm tisdag med runt 10-11 grader. Jag tog med mig min kaffekopp ut i morse och satt och tittade på det långa gräset och alla tusenskönorna och bestämde mig för att jag skulle klippa gräsmattorna i dag. Tusenskönor är vackert, men det kan bli lite för mycket av dem, så när jag hade skickat en lång inköpslista till Bosses Alltjänst, bäddat och laddat tvättmaskinen gick jag och hämtade gräsklipparen och nu är det gjort.

IMAG2411

Bosses Alltjänst kan man lite på och när jag stod och hängde tvätt var det någon som hojtade till och där stod han med det jag beställt från Coop, plus en burk med gödning, som jag ska ha till gräsmattorna. Man får väl hoppas att det blir regn snart, så att det går att så ut den. Nu är jag redo i alla fall.

IMAG2412Tjänster och gentjänster heter det ju och Bosse hade med sig lite jobb till mig. Det börjar bli hög tid att deklarera,  så nu är det bara att ta tjuren vid hornen och börja fylla i hans deklarationsblanketter. Bokslutet är klart, så det ska väl i och för sig inte vara så stora bekymmer. Sen får vi väl försöka sätta oss och mata in uppgifterna på Skatteverkets hemsida, så får vi se vart det landar. Det brukar ordna sig!

Dagens ordspråk:
En seger innehåller en bragd – en bragd är alltid en seger.