Påskblommor/Paradiset/Corona

Jag funderade på att gå ut på en promenad tidigare i dag, men jag skulle ju invänta de där blommorna, så jag hämtade gräsklipparen och klippte framsidan och det behövdes verkligen, för jag fick hämta krattan och ta bort allt långt gräs som låg i strängar innan jag tyckte att det var påskfint nog. När jag höll på med det kom posten och brevbäraren hade blommorna med sig.

IMAG2335_1
Tack Krister och Thomas!

avdelare42
paradisetIgår kväll zappade jag lite när när jag satt och tittade på tv och hittade en rätt bra serie på SvtPlay. Den heter Paradiset, ett kriminaldrama där finländare som bor på Spanska solkusten blir utsatta för en serie mord. Brottsutredaren Hilkka Måntymäki åker till Fuengirola för att undersöka försvinnandet av en finsk familj. Hemma lämnar hon sin demente make Aarne och sin vuxna dotter med familj. Jag såg tre avsnitt på raken och ska nog se några i kväll också. Serien är trevlig med en lite annorlunda miljö och blandningen av finska och spanska och så är den ju spännande också.

avdelare42

Nu har Gotland fått sitt första dödsfall i covid-19, det rapporterade man om redan  i morgonens nyhetssändning.

Källa: Region Gotland
Lägesrapport 2 om det nya coronaviruset (9 april)
Publicerad 2020-04-09 lclock 14:44
Två nya fall av coronavirusinfektion (Covid-19) har konstaterats på Gotland i dag den 9 april. En av de smittade personerna befinner sig isolerad i sitt hem, den andra personen vårdas inneliggande på sjukhus.
Ingen person vårdas i dagsläget på IVA. Sammantaget har 17 fall av covid-19 konstaterats på Gotland sedan i mars 2020, varav en har avlidit.

avdelare42

Ha en skön fortsättning på skärtorsdagen!

24 reaktioner till “Påskblommor/Paradiset/Corona

  1. Va??? En finsk-spansk kriminalserie? Har aldrig hört om den, undrar om den är tillgänglig i Finland också… Har jobbat ute i tre timmar idag, med sex små hagelskurar… Friskt väder! Och jobb finns… Glad Påsk!

  2. Tack för tipset om TV-serien. Den ska jag titta på.
    Fina blommor! Omtänksamt av din son och sonmake att skicka blommor nu när man inte kan ses hur som helst.
    Ha en bra skärtorsdag! Till mig kom några ”kärringar”, inom familjen dock. Man ska låta kvasten stå parkerad och inte ge sig ut. Dessa var förbokade och jag hade gjort varsin påse till de små.
    Kram

  3. Vilken vacker påskbukett så det var verkligen omtänksamt av Krister och Thomas. När man inte kan ses som vanligt så ger den där extra omtanken guldkant på tillvaron.
    Tack för tipset om TV-serien. I går såg vi klart den svenska serien ”Änglaby” där Mia Skäringer spelade huvudrollen. Lite ovanligt att se henne i den genren.

    Kram och god kväll!

  4. Så roligt med överraskningsblommor – det finns en bukett här också, som jag verkligen blev förvånad över, det är extra fint! Och vasen är verkligen fin, så bra form också!

  5. Vilken fin bukett du fick, den var väl värd att vänta på!
    Vi fick också en bukett idag vilka rara barn vi har, både du och jag!
    Hörde på nyheterna om dödsfallet på Gotland men också lite hoppingivande nyheter om att kurvan av smittade har börjat plana ut! Om folk bara höll sig hemma, hade vi ju fortare blivit av med denna pandemi.
    Ja, vi får vänta och se…
    Må så gott Ingrid!
    Kram från Monica

    1. Visst är det härligt med omtänksamma och snälla barn.
      Vi kan inte göra så mycket annat än att vänta och se.
      Kram

  6. Åh, så vackra blommor! Gult piggar verkligen upp och är en färg som är på modet igen! 🙂
    Ja, det finns allt en del bra serier att följa, om man så vill! Jag kikade på Husdrömmar igår – paret som har hus i Höganäs och på Sicilien! Älskar dem och husen! 🙂 Du missade väl inte det Ingrid?
    Kram Nilla

  7. Tackar för detta tips….Finland är ett underskattat land många ggr när det gäller filmer, deras humorfilmer är dessutom oftast helt oslagbara.

    Trevligt med blomman där, den var fin.

    Ha det underbart nu 🙂

    1. Jag ser gärna serier och filmer från andra länder än de engelskspråkiga. För ett tag sedan såg jag en finsk kriminalserie som är jättebra. Sorjonen heter den.
      Ha det gott!

  8. Önskar dig en riktigt skön påsk med vackert väder och bra program på TV. Minns hur tråkig långfredagen var förr i tiden, men det har ju ändrats till det bättre. Kram från Kerstin

  9. Jag har sett reklam för serien men inte tittat på den. Så vacker bukett du fick! Riktiga vårfärger. Jag önskar dig en riktigt glad påsk. Kram

Kommentarer är stängda.