Sophia med låren

Det blåser friskt i dag och det har varit en mulen och dyster morgon, men nu har det ljusnat och solen tittar in. GEAB rapporterar om strömavbrott under natten, men för tillfället har alla fått tillbaka elen igen. Vi får väl se vad som händer under dagen. Jag funderade på att baka, men det är kanske ingen bra idé?!

Jag känner att det var tur att jag var ute och rustade lite igår, för i dag håller jag mig nog inomhus. Jag avskyr när det blåser! Igår  plockade jag in de sista stolarna i förrådet, för att de inte skulle blåsa bort och flyttad ner begonian, som stod på hyllan i kökshörnan, på marken för att den inte skulle fara illa av vindbyarna. Och så klippte jag gräsplättarna. Jag har gått och tittat på dem i flera dagar och velat fram och tillbaka om jag skulle eller inte skulle klippa, men det var tur att jag gjorde det, för det behövdes verkligen. Jag fick stora högar med gräsklipp att ta hand om.

Igår kväll fick The Crown vila och i stället såg jag den nya filmen Med livet framför sig, en riktig snyftare med den då 84-åriga Sophia Loren. Tänk så tjusig hon var i sin krafts dagar och så många filmer man sett med henne i huvudrollen. Helt respektlöst kallade vi henne alltid för Sophia med låren.

La vita davanti a sé på svenska Med livet framför sig  – är Sophia Lorens första filmroll på tio år och i filmen spelar hon Madame Rosa, en Förintelseöverlevare som lär känna den tolvårige invandrarpojken Momo från Senegal. För regin står hennes och maken Carlo Ponti´s son Edoardo. Jag tycker att filmen var sevärd, men inte så mycket mer, för handlingen är ganska förutsägbar.

Dagens ordspråk:
Skjuter man ofta, så träffar man väl målet.

Ha en fin torsdag och håll i hatten!

21 reaktioner till “Sophia med låren

  1. Hon var en sådan kvinna som man ville se ut som när hon var ung, snygg sexig och med en fantastisk kropp. Sådan skulle man velat se ut. Jag såg också den filmen i går kväll och så ser jag att till och med hon har blivit gammal men filmen var rätt bra tycker jag. Idag snöar och blåser det så jag ryser när jag tittar ut. Eldar vedspis och är energilös. Blir nog inget gjort idag för jag har haft en sömnlös natt.

    1. Så roligt att du också sett filmen. Ja, nog var hon otroligt tjusig.
      Jag förstår att ni har snö nu och mera låter det som om det ska bli. Ännu har vi sluppit undan i alla fall. Här är det ännu 11 grader varmt. Kram

  2. Hon var en duktig skådespelare och jag har sett många av hennes filmer. Här blåser det och regnar och jag hoppas vi slipper snöblasket som dom varnade för.
    Kram

  3. Väldigt blåsigt här också, men solen tittar fram då och då i alla fall!
    Ja, Sophia Loren minns man ju! Brigitte Bardot, Marilyn Monroe och hon var ju stora på 50- talet! Den tidens idoler.
    Det blir nog ingen promenad idag i den här blåsten…
    Ha en fortsatt bra dag!
    Kram, Monica

  4. Hon var verkligen en vacker kvinna … och jag minns att jag hade många filmstjärnebilder på henne 🙂
    Ha det bra i blåsvädret!
    Kram

  5. Den filmen måste jag se, Sophia Loren kvalar in på världens vackraste! Och ett flertal filmer har jag också sett, nu blev jag nyfiken, så The Crown får nog vila här ikväll.
    Annars har jag varit väldigt svag för Greta Garbo, en riktig skönhet på sin tid. Så många fina filmer jag sett tillsammans med mina föräldrar, de där 40-50 tals filmerna.

    1. Filmen är absolut sevärd, om inte annat för att få titta på en av världens vackraste 84-åringar.
      Det finns många ikoner från de tiden!
      Kram

  6. Ja, så sa man, Sophia med låren.
    Jag hade en klasskamrat som var väldigt lik henne, min kamrat sydde sig en röd urringad klänning som var lik en som Sophia Loren bar på nån idolbild. Detta var 1958!
    Kram/Kicki

    1. Man tyckte att det var konstigt att se henne tillsammans med den där lille Carlo Ponti. Hon var en ståtlig kvinna!
      Kram

  7. Visst har Sophia varit tjusig och det är väl inte dåligt att ha spelat in en film NU!
    Ja, sicket väder idag! Förutom tvättstugan drog jag ner till stan via cykeln och herregud, jag höll på att frysa ihjäl. Bara 3 grader också.
    Trevlig kväll (ja, det känns som kvällen, då det mörknar du), kram!

  8. Här har det blåst halv storm i dag och gör så fortfarande men som hundägare kommer man alltid ut. ”Sofia med låren” ja, så sade man lite nedsättande. Dock hade jag nog aldrig sett någon film av henne.

    Kram och god kväll!

  9. Väldigt blandat väder här, det vanliga regnet och lite blåst och så ett par solglimtar. Det blir nog kallt i natt.
    Sophia var verkligen så vacker. Jag minns när jag såg en film med Brigitte Bardot och Jeanne Moreau, och en av de medföljande gossarna sade, att visst Brigitte var väl snygg, men Jeanne var en drömkvinna!

  10. Vi har också haft hårda vindbyar och inget skönt väder alls. Snöblandat regn och kommit, men snön är borta nu.
    Sophia Loren, ja henne minns jag ifrån filmer ifrån förr. Men detta namn Sophia med låren, var främmande för mig, har inte hört det.
    Sköt om dig.
    Kram!

Kommentarer är stängda.