Hur tänker du….

…. kring det här med vaccination mot covid-19? Kommer du att tacka ja, eller chansar du och hoppas på att klara dig i alla fall?

När vi blev erbjudna vaccinering mot svininfluensan 2009 avstod jag. Det kändes så enormt hysteriskt och när vi fick kallelse för vaccination i julveckan bestämde vi oss för att avstå och med facit på hand var det nog ett klokt beslut. Just det vaccinet hade otäcka biverkningar, vilket gör att många nu tvekar att vaccinera sig mot covid-19. Lite mer än drygt 50% svarade i mitten av oktober ja på frågan från MSB om man vill vaccinera sig. Alltså är det halva befolkningen som förlitar sig på den andra halvan. Så gick diskussionen i alla fall 2009, då man inte var helt populär när man erkände att man tackat nej.
Den pandemi vi upplever i dag är dock av en helt annan kaliber än svininfluensan, så jag kommer med glädje att ta emot den där sprutan om jag erbjuds den. Jag vill ju kunna hänga med ett tag till och jag vill framför allt kunna leva ett normalt liv, även om tillvaron kanske aldrig kommer att återgå helt till tiden före corona.

I dag är det mulet och grått, men dock 9º varmt och det får man ju vara tacksam över. Om det inte börjar regna kan man nog ta sig en promenad senare i dag. Åtminstone en liten Klinterunda.

Dagens ordspråk:
Små smulor är också bröd.

Ha en skön onsdag!