Har du valys ut?

Det har jag! Fast jag tror att jag avstår både från att tacka ja till den exklusiva belöningen och från att klicka på länken för att avsluta prenumerationen av Telias nyhetsbrev. Att de aldrig ger sig!

Det är i alla fall tur för oss godtrogna svenskar att de är så dåliga på svenska. De avslöjar sig verkligen, för inte kan jag väl tro att någon på Telias kundtjänst skulle stava så illa, även om den bäste kan göra fel. (Det har hänt mig 😆 )

Det här är dessutom tredje gången jag fått ett liknande mejl. Skurkar och bedragare. :mrgreen:

Jag har just pratat med Anticimex om hålet och den 11 december kommer det en skadedjursbekämpare hit för att titta på det. Det är rått- och musår i år och kön för att få hjälp är lång, men jag har ingen brådska. Råttorna är nog kvar till dess. För att djäklas lite med dem täppte jag till hålet med jord när jag ändå skulle tömma en kruka. Få se hur lång tid det tar innan de gräver upp det igen.

Det är en ganska ljus och fin måndag och jag ska ta mig en vända till Suderviljan och se om jag kan hitta  några trevliga adventsblommor. Advent kräver amaryllis, hyacinter och julstjärnor för att det ska bli någon riktig stämning. Jullådan ska in från förrådet också, så att jag kan få kolla av att adventsstakarna fungerar i år också, så att jag inte står där på lördag med trasiga lampor.

Eva har en teori om att vi just i år behöver mera jul än någonsin och hon har bakat saffransbröd och Bosse har redan gjort en liten julskinka, så jag får väl hänga på och jula till det jag också så gott jag kan. Man får inte låta sig nedslås och besegras av corona.

Varför dessa muntra tankar mitt i novemberdeppet? Solen tittar in!

Dagens ordspråk:
Den som alltid skäller skrämmer ingen.

Glad måndag!