En vända till Konsum / Selfie

Det har varit en rätt gråmulen onsdag och i morse var det jättemörkt. Jag gick upp kvart i åtta och då kunde man tro att det ännu var natt, men det ljusnade ju så småningom och när morgonkaffet och onsdagskryssen var avklarade kunde man nästan ana att det fanns en blå himmel bakom molnen.

Jag tog vara på gårdagens tvätt och strök det som behövde strykas och sedan åkte jag till Konsum och handlade. Jag föll givetvis för en bukett tulpaner och det hade jag ju dessutom bestämt mig för att köpa när julen var utstädad. Nu får vi se hur länge de håller sig. Jag har sparat kvittot.

När jag var på väg till kassan fick jag se en monter med bra rabatt på Polly och det föll jag för. Men när jag öppnade påsen och hällde ut dem i en skål fick jag se att de ser väldigt underliga ut. Alldeles gropiga!

Enligt påsen skulle de förtäras innan aug 2022, så de kan ju inte vara gamla, men de är rätt hårda. Det kanske fanns en anledning till den där rabatten. Man får det man betalar för brukar man ju säga och det stämmer ju bra i det här fallet. Fast 15:- för en påse Polly är ju jättebilligt!

SELFIE

Klimakteriehäxan har startat utmaningen: En SELFIE i ord. Tolv saker handlar det om. Du kopierar och lägger in dina egna svar och är precis så kortfattad eller mångordig som du känner för! Sista bokstaven på ett svar blir första bokstaven i nästa. Lämna en kommentar hos Klimateriehäxan så får du kanske besök från andra som är med i utmaningen.

Här kommer mitt försök. Det var riktigt knepigt faktiskt!

  1. Efternamn: Levander
  2. Blomma: Ros
  3. En flicka du känner: Sonja (Jag känner flera Sonjor)
  4. Favoriträtt: Ankbröst
  5. Barnbok: Tio små valpar
  6. Något du aldrig tar på dig: Ribbstickade strumpor (Jag tvingades ha det som barn och det vill jag inte uppleva en gång till)
  7. Låt du inte glömmer: Rum and Cocacola (med The Andrew sisters)
  8. Mat du gillar: Aladåb
  9. En grej från trädgården: Bänk
  10. En plats du vill besöka: Köpenhamn
  11. Sömnknep: Naturmedel
  12. Lyssnar gärna på: Ljudböcker

Dagens ordspråk:
Tomt huvud ger trötta fötter.

Trevlig fortsättning på onsdagen!

22 reaktioner till “En vända till Konsum / Selfie

  1. Tycker ofta att Polly är gropiga. Det brukar vara någon som köper godis lite då och då på postop. Själv är jag en kaffebrödsköpare för det mesta. Men jag tror inte du behöver vara orolig att äta dem.

    Ska kolla in den där selfielistan senare. Nu ska jag sätta fart och njuta av LEDIGHET.

    Kram

  2. Då hoppas jag att du har tur med dina tulpaner. Våra har stått en vecka men baden börjar bli lite tråkiga nu så det får bli en ny bunt när man handlar på fredag.
    Av någon anledning så är en del pollysorter ganska så gropiga. Varför det är så har jag ingen aning om. En del är däremot slätare och mjukare men de ska ju hålla i alla fall enligt datummärkningen får man utgå ifrån.

    Kram och god kväll!

  3. Det stämmer nog, att man får vad man betalar för! Men man vill ju gärna göra ett fynd då och då! Polly är ju jättegott, så jag förstår att du köpte!
    Roligt att läsa din ”selfie”! Klimakteriehäxan hade jag en bloggvän från Åland som kallade sig, men det verkar inte vara samma. Ribbstickade strumpor hade jag också som barn…
    Ha det gott, kram, Monica

    1. Det värsta när jag köper godis är att jag inte kan låta bli att äta. Jag bestämmer mig för att nu tar jag de två sista, men efter en stund ska jag bara ta två till och så håller jag på. Karaktären är väldigt dålig så det gäller att låta bli att köpa hem något.
      Kram
      Kram

  4. Jag köpte också tulpaner igår, samma färg som dina.
    Jag ska nog också nappa på den ordleken, men svårt att hitta en maträtt på A, som det kommer att bli även för mig
    Kram/Kicki.

  5. Vackra tulpaner! Hoppas de står sig länge! Jag har inte köpt några än, men snart kan jag nog inte motstå en bukett.
    Kul att få läsa dina svar … vist är det en lite knepig utmaning, men samtidigt rolig 🙂
    Ha en fin torsdag!
    Kram

  6. Ribbstickade strumpor minns jag också. Fy vad de kliade! Selfieutmaningen är kul. Man får veta lite annorlunda saker om varandra. Kram

    1. Vi var så avundsjuka på en klasskamrat som fick ha nylonstrumpor under de där ribbstickade, Hon slapp klådan. Kram

  7. Polly hör väl inte till vårt ”normala” sortiment här på femte våningen men gott som sjutton är det ju.
    Ha det bäst Ingrid.

    1. Jag brukar inte köpa Polly för jag äter bara upp dem, så där omgående, men igår åkte jag dit. I dag är påsen tom.
      Ha det gott själv!

Kommentarer är stängda.