Oxveckor

Så är julhelgerna slut, det är en helt vanlig måndag och oxveckorna tar vid. Nästa helgdag är när påsken närmar sig och det blir långfredag och den infaller först den 15 april i år, så tills dess rullar de vanliga veckorna på. Just nu känns det ganska skönt faktiskt.

Nu får de dra sig tillbaka för den här gången och det sista saffransbrödet är framplockat, för i eftermiddag ska vi ha ett styrelsemöte med SPF här i Lokalen.

I dag är det en solig och fin måndag och jag som tänkt avvakta lite med avjulandet har börjat plocka undan tomtar och annat pynt, för de passar inte riktigt in i miljön när solen strålar in med full kraft. Nej, ner med dem i julkartongen! I eftermiddag har jag annat att tänka på, men i morgon ska jag ta ett ordentligt tag. Resten ska plockas bort, det ska dammas och dammsugas och de ordinarie dukarna ska strykas och läggas på. När jag är klar ska jag köpa mig en vacker tulpanbukett och inbilla mig att det snart är vår.

Uppdatering 2022-01-17: Under vecka 1 konstaterades 545 nya fall av covid-19

Dagens ordspråk:
Allt skulle bli bättre om det kunde göras två gånger.

Ha en glad måndag!