Sömnproblem och Ruskväder

Jag har oftast god sömn, men det är omöjlighet att somna om man fryser om fötterna. Jag borde väl kanske ha ordentliga skor inomhus vintertid, för när jag har tillbringat några timmar framför tv:n är jag ofta väldigt kall om fötterna. Då är det gott att ta på de här sovsockorna innan man kryper ner under täcket. Det är mamma som har stickat dem och de är underbart mjuka och sköna och när fötterna väl är varma och goda är det bara att sparka dem av sig. Jag vet inte om det var just sovsockor de var avsedda som, men jag har alltid använt dem till det.

I sommar är det tjugo år sedan mamma lämnade oss och varje gång jag tar på mig de här sockorna skickar jag en tacksamhetens tanke till henne och inte bara då förstås.

Och så var det Malik:

Rubrikerna på helagotland.se i dag och det har tillkommit en till sedan den här printen: Fallna träd på väg 568.

Det stormar, det är någon enstaka plusgrad och det vräker ner en massa snöblandat regn. Det är riktigt otrevligt och jag är väldigt tacksam över att jag inte behöver ut och köra och att jag lugnt kan avvakta inomhus tills vädret lugnat ner sig, för träden faller inte bara över vägarna, som man kan se av rubrikerna här till höger, på facebook såg jag en varning om att en gran fallit över Barkan, motionsspåret där jag brukar gå.

Färjorna är inställda i dag och och inte bara Destination Gotlands, utan även Fåröfärjan och i morse var 4000 hushåll på ön utan ström.

Här på Odvalds har det inte varit några problem med elen i alla fall, men för säkerhets skull fyllde jag en termos med hett vatten igår kväll och såg till att mobilen och powerbanken var fulladdade innan jag gick till sängs. Det är ju det där med ”krisberedskap”!

Dagens ordspråk:
Framtiden är den enda tid i livet som går att påverka.

Trevlig söndag!