Benjamin Ingrosso

När klockan blev ett den här midsommardagen gick jag ut i solstolen och la mig där för att lyssna på dagens sommarvärd. Jag var ju lite fundersam över om det kan finnas något behov av mer information om familjen Wahlgren/Ingrosso?

Foto Mattias Ahlm

I sitt program berättar han om sin uppväxt som skilsmässobarn, och om hur han för två år sen började gå i terapi.

Det brinner runt omkring mig när jag föds och för mig är det givet vilken roll jag ska ta. Så när dom tystnar – då ställer jag till med show. Om det är nåt jag kan göra hemma är det att sprida glädje och underhållning. Mitt rum är min loge, korridoren min catwalk…..

Han berättade om slitningarna mellan föräldrarna och att det till och med funnits diskussioner om de skulle behålla honom eller inte. Det kan nog inte vara lätt att vara kändisbarn under sådana för hållanden. men jag tycker att Benjamin var ganska bra. Han verkar ha gått sin egen väg och han spelade skaplig musik också, även om den inte var helt i min smak.

Solen gick i moln efter ett tag och det kom några regnstänk, så jag fick flytta in i soffan och där blev det lite för bekvämt, så efter ett tag slumrade jag nog till och det drar givetvis ner omdömet en hel del, men i det stora hela skötte han sig bra. Fast att hålla mig vaken är ju grundkravet på en bra sommarpratare!

När programmet var slut kom en av mina goda grannar och bjöd på eftermiddagskaffe med rabarber/jordgubbspaj, vaniljsås och glass. Vilken fest den här midsommardagen!

Just nu skiner solen, men det har varit växlande väder hela dagen med ömsom sol, ömsom hotande svarta moln och ett och annat regnstänk.

Ha en fin fortsättning på helgen!

16 reaktioner till “Benjamin Ingrosso

  1. Så fin midsommar du haft, den där pajen i dag var väl otroligt vacker och säkert god också. Jag läser alltid dina recensioner av sommarpratarna, tror jag väntar med lyssnandet…

  2. Som vanligt, så missade jag sommarprataren, ska försöka bättra mig! Trevligt att höra att gossen Ingrosso skötte sig relativt bra i alla fall! Det har nog inte varit lätt att vara kändisbarn, precis som du säger. Även om de har en del gratis…
    Det blev ju en trevlig midsommardag för dig idag. Vi har precis (kl 23,25!!!) efter en jättetrevlig grillmiddag hos Fia, där även Vivi med familj var!
    Ha det så bra, kram, Monica

    1. Så roligt att er grillmiddag blev en fin kväll. Nog är det härligt att livet så småningom kan få återgår till det normala.
      Kram och trevlig söndag!

  3. Jag har inte hunnit lyssna ännu, men jag är ju inte så noga med tiden då jag lyssnar så det hinns med. Ska bli spännande att lyssna och höra om han är vettigare än Bianca, för hon har inte många hjärnceller som fungerar.

    Den där pajen skulle jag inte tacka nej till en bit av. Ser ju hur god ut som helst.

    Får väl önska dig god natt, klockan är över midnatt nu.
    Kram

    1. Jag lyssnar ju nästan alltid på originalsändningen och missar jag den får det oftast vara.
      Natten blev riktigt god. ♥
      Kram

  4. Mums … den pajen ser verkligen god ut!
    Jag lyssnade inte på Benjamin … orkar liksom inte med familjen W. Man ska ju inte dra alla över en kam, men de är bara lite för mycket …
    Önskar dig en fin söndag!
    Kram

  5. Du är så flitig med att lyssna på Sommarpratorna. Jag tänker varje år att jag ska göra det med, men rätt som det är så är sommaren över och inget lyssnande har det blivit. Idag var det nästintill omöjligt att kommentera hos dig. Tror jag hållit på i minst 10 minuter och klickat på allt som går att klicka på. Ha en skön söndag. Kram, Gunnel

    1. Sommarpratarna har ju varit mitt sommarnöje nästan från det programmet började.
      Det spelar tydligen ingen roll vad man bloggar på för portal så är det alltid någon som får krångel med kommentarerna. Det känns så tråkigt! Tack för att du försöker i alla fall Gunnel!
      Kram

  6. Ibland tycker ja gatt man inte kan titta på TV från Sverige utan att ”matas” med Pernilla, Bianca, Benjamin… Gillar ”de gamla” mera… Måste kolla om jag kan lyssna på lite svenskt sommarprat i sommar, det finlandssvenska verkar mycket torrt och tråkigt, torde börja i morgon måndag. Här fortsätter ”minsttjugofemgradersdagarna”, tack och lov med lite fläktar emellanåt. Skönt sova ute, i varje fall! Ha det gott!

    1. Det är ju tur att du kan få sova ute när det blir så varmt. Min granne ovanför sover ute på balkongen nu, men här nere är det inte varmare inomhus än att det går bra att ligga i sängen som vanligt.
      Ha det så gott själv!

  7. Nej, det är nog inte lätt att vara kändisbarn och ha en massa förväntningar på sig redan från födseln, inte heller min typ av musik men trots det så är han ju duktig på det han gör..
    Lite mycket ”ingrosso”/Wahlgren i media är det ju men snart tar väl även de semester, hoppas jag 😉

    Den där pajen såg god ut, mums.

    Ha en fin kväll Ingrid.

    1. Tror du verkligen att de tar semester? De ställer säkert till med någon skandal eller något uppseendeväckande även i sommar….
      Ha en fin söndag!

  8. Bästa Ingrid!
    Jag lyssnande inte på Benjamin, men tycker han verkar vara en kille som har klarat sig bra trots familjeproblemen och lyckats finna sin egen väg, Det kan inte ha varit lätt i den kändisfamiljen,
    Ser att du har haft en underbar midsommarhelg med de dina och det är du så värd.
    Varma kramar, ❤
    Gigi 🙂

    1. Han verkar ha gjort mycket för att underlätta för sina mamma i alla fall. Fy vilket liv de lever de där Wahlgrenarna….
      Tack Gigi, helgen var jättefin!
      Kram

Kommentarer är stängda.