Nu har jag anmält….

mina biverkningar av aclastabehandlingen till Läkemedelsverket, för jag tycker att det måste komma fram hur illa det kan bli. Jag var ju medveten om att det finns biverkningar, men kunde väl aldrig tro att det skulle bli så långvarigt.

Igår kände jag mig helt bra hela dagen, men när jag gått och lagt mig gick det inte att hitta någon bekväm liggställning. Jag kan bara ligga på höger sida för att slippa kramper och det tröttnar man på efter ett tag, så i natt la jag mig i soffan en stund och uppallad med kuddar, som när jag ligger där och ser på tv fungerade det riktigt bra och sen när jag kom ner sängen igen somnade jag och sov rätt bra.

På förmiddagen i dag har det varit lite mulet med 22,5º i skuggan och det fläktar riktigt behagligt, så jag gav mig iväg på en promenad ner till kiosken för att lösa ut mina morsdagsvinster. Jag har inte varit ute och gått några längre sträckor på ett tag, men det var inga problem alls och pengarna passade bra, för jag hade inga kontanter hemma. Nu slapp jag gå till bankomaten, eller ta ut på Konsum.

Rosorna vid Cedergrens verkstad är lika fina som vanligt…….
…..och vallmon utanför Åvallegården skämmer inte heller för sig.

På hemvägen började solen lysa och det blev rätt varmt innan jag äntligen var hemma på Odvalds igen. Jag svettas alltid så mycket i ansiktet, så jag fick gå i badrummet och svalka av mig med lite kallt vatten innan jag kunde göra något annat.

Nu var det dags för lunch och lunchen i dag blev den sista resten av en väl använd grillad kyckling.

Kyckling- och broccolipaj

Dagens ordspråk:
Ingen person behöver en semester så mycket som den som just haft semester.

Trevlig onsdag!