Kubbstart

I dag har vi (SPF Klinteorten) startat årets sommaraktiviteter med att spela kubb i Sicklingsparken. Det har varit en solig dag, men med rätt kalla vindar, fast i parken var det lä och ganska behagligt väder.

Här i Klintehamn finns det två Daglig verksamhet: 67:an som har sina lokaler här på Odvalds och 10:an som har sina vid Sicklingsparken. 67:an går runt på samhället och ser till att det är rent och snyggt överallt. De plockar bort det skräp som andra inte brytt sig om att kasta i papperskorgarna och 10:an sköter bland annat Sicklingsparken och det gör de med den äran. Det är en fröjd att se den välklippta parken och deras planteringar.

Sicklingsparken är verkligen en liten pärla i samhället och exotiska inslag finns det också.

Det var inte så många som ställde upp i dag, men det gick att få ihop två lag i alla fall och det spelades två matcher med en kaffepaus mellan omgångarna.

Själv kan jag inte vara med och spela, för jag ”kastade sönder” min högerarm för ett par år sedan och sedan dess vågar jag inte ge mig på några såna övningar, men det hindrar ju inte att man kan vara med som publik och sällskap vid kaffebordet.

Dagens ordspråk:
Att roa sig är som en försäkring – ju äldre du blir desto högre blir kostnaden.

Trevlig fortsättning på tisdagen!