Glad måndag 7 juni

Det är 20º och nästan vindstilla den här måndagsmorgonen, en riktigt härlig sommardag med andra ord. Jag har varit ute och vattnat och kände att det är dags att ta fram parasollet, så det ska jag göra nu, men först ett foto. På måndagarna tycker ju bloggvännen Carita att vi ska muntra upp oss med någon trevlig bild och det här får bli mitt bidrag.

Min granne Rut, har under ett antal år hållit på med en bok som i stora drag handlar om brevväxlingen mellan Lars Löfbom som utvandrade till Amerika 1871 och hans barndomskamrat hemma i Sproge, Per Mattsson. Nu har Ruts dotter sett till att boken blivit tryckt och igår fick jag ett exemplar. Jag känner mig lite, lite delaktig. För några år sedan hjälpte jag till att scanna och lägga in bilder och redigera texten. Vi hade riktigt roligt några vinterveckor.

Hälsan: Jag har pratat med endokrinmottagningen i dag och sköterskan jag talade med skulle kontakta en läkare och höra om det kunde vara aktuellt med någon utredning av mina problem, men det verkar ju trots allt gå åt rätt håll.

SPF: Lite föreningsarbete har jag också ägnat mig åt nu på förmiddagen. Vi försöka dra igång sommaraktiviteterna med kubb och boule, så jag har suttit och lagt in två annonser på helagotland.se

Dagens ordspråk:
Människan lever inte av ord allen, trots att det ibland händer att hon får äta upp vad som sagts.

Glad måndag!