Det är kyligt i luften….

.det upptäckte jag när jag kom ut på framsidan för att ta bort en kruka med penséer som inte är någon prydnad längre. Jag hade suttit på terrassen i solen och i lä för vinden, så jag hade bara shorts och linne på mig och det var alldeles för kallt. Jag fick gå in och ta på mig en långärmad tröja och när jag kollade på termometern såg jag att vi bara har 15º så här mitt på dagen.

Nu är penséerna ingen större prydnad längre, dels är de skadade av blåsten och så har de fått någon typ av bladmögel. Bladen är alldeles gråa och fula. Nu ska de bytas ut och ersättas med petunior.

Förra åretss ”Sprättiväg” har fått komma ut på sommarvistelse igen och inne i vardagsrumsfönstret har den två barn

Vaktmästaren passerade just förbi mitt sovrumsfönster på gräsklipparen, men jag behöver inte bekymra mig för någon klippning på ett tag. Får vi inte regn snart torkar gräsmattorna upp nu och det syns på ovanstående bild. Det finns inte mycket att klippa där inte!

Fläskpannkaka blev det till lunch i dag.

Förortssnuten, boken som jag läser nu, gillade jag inte till att börja med, men nu tycker jag att den är riktigt bra, så nu när lunchen är avklarad ska jag sätta mig ute och läsa igen.

Dagens ordspråk:
Hur kan det komma sig att människor som förstår att roa sig aldrig har pengar och de som har pengar aldrig förstår att roa sig.

Trevlig onsdag!