Dags för boule

Det har varit en varm och fin torsdag och förmiddagen ägnade jag mig åt att hyfsa till brudspirean och så kunde jag konstatera att även penséerna i lådan fått bladmögel. Så trist! Annars har de ju utvecklats väldigt fint.

Nyplanterade den 17 april
I dag. Man ser att bladen är alldeles gråa.

Sen satt jag i skuggan på terrassen och läste ut Förortsnuten och den var jag klar med lagom tills det var dags för lunch och efter lunch var det dags att åka till Väte Idrottsänge för årets första bouletävling. Nu spelar jag inte boule och har aldrig gjort det, men jag var med som publik och kaffedrickare i dag också, precis som på tisdagens kubb.

Det är så fint ordnat i det här änget och om man känner för att låna en bok i stället för att idrotta går det också bra.
Det finns olika spel att låna också om man inte har med sig eget: Både kubbspel, bouleklot och en massa andra roligt prylar.
Det blev bara fyra stycken som var med och spelade och här håller de på att göra i ordning banan.

Efter en stund kom det en medlem till, så vi blev i alla fall sex stycke vid kaffepausen. Intresset för de här aktiviteterna verkar inte vara så stort, men vi får väl ge det några veckor innan vi avgör om vi ska hålla på eller helt enkelt lägga ner det.

Dagens ordspråk:
Att dra nytta av goda råd kräver mer förnuft än att ge dem.

Trevlig torsdagskväll!