Varm lördag

Lördag förmiddag, en riktigt varm dag med 28º i skuggan vid 12-tien. Det var nog bra att jag drog upp slangen och vattnade igår kväll. I dag är det så varmt att det nästan är behagligast inomhus, men jag har rustat lite utomhus i alla fall.

Jag letade fram en låg skål som jag fyllde med vatten och ställde ut, i fall det skulle komma någon törstig gäst: katter, fåglar, igelkottar, insekter – Alla är välkomna!

En katt var på besök här för en stund sedan när jag satt ute och läste. Den åt gräs, hulkade några gånger och spydde sedan. Den hade nog inte tackat nej till en skvätt vatten!

Nu är det snart dags för lunch, jag låg länge i morse och frukosten var inte avklarad förrän klockan var över tio, så det blir en sen lunch i dag. Jag ska koka några färskpotatisar och till dem ska jag knapra på en grillad kyckling som jag köpte på Konsum igår.

Dagens ordspråk:
Rent samvete beror ofta på dåligt minne.

Ha en behaglig lördag!