Läget 30 april

Källa: Region Gotland

Publicerad 2020-04-30 15:15

TG-Laeger-28Två personer som sedan tidigare konstaterats smittade av sjukdomen covid-19 har avlidit. De två personerna avled under det senaste dygnet.
Detta innebär att Gotland nu har haft tre dödsfall till följd av det nya coronaviruset.

– Våra tankar går självklart till de anhöriga, säger smittskyddsläkare Maria Amér.

Det har konstaterats fem nya fall sedan gårdagens rapportering. Totalt sett har Gotland 44 konstaterade sjukdomsfall av Covid-19. För närvarande vårdas två personer på Visby lasaretts intensivvårdsavdelning.

Valborgsmässoafton-09
Ha en fin kväll!

18 reaktioner till “Läget 30 april

  1. Antalet stiger snabbt nu, tycker jag. Oroväckande. Och om och och om igen poängteras det, hur viktigt det är att äldre håller sig hemma, så det är bara att följa rekommendationerna, även om det känns trist.
    Vi klarar det!
    Valborgskram, Monica

    1. Här har det verkligen tagit fart nu, så det gäller att hålla sig för sig själv. Tråkigt, men nödvändigt om man vill få vara med ett tag till.
      Kram

  2. Ha du också en skön kväll. Jag har nu sett en repris från i fjol med majeld och sång.
    Kram

  3. Vi önskar dig en fin valborg, och önskar att dina prover är bra🙏 Gick förbi dammen idag och och det var en massa fåglar där och faktiskt ett svanpar har inte sett svanar där förut👍 Nu får vi försöka härda ut
    Vi kanske springer på varandra där nån dag går mycket där i skogen nu.
    Nattikram

    1. Jag har sett svanar där förut, flera gånger faktiskt. Det är så fint där tycker jag. Hoppas att vi ses endera dan. Kram

  4. Det är verkligen tråkigt med allt just nu. Men jag har faktiskt firat med Valborgseld och lite fest. Utomhus förstås och bara med den närmaste kretsen, dem jag ändå träffar dagligdags.

    Var rädd om dig Ingrid!
    Kram

    1. Hade det inte varit så kallt hade vi väl också kunnat arrangera något utomhus, men det var inte läge för det. Jag försöker vara rädd om mig, för jag vill ju komma ur det här med livet i behåll. Kram

  5. Det är inte alls roligt nu … bara att försöka hålla ut …
    Ha en fin 1:a maj i alla fall!
    Kram

  6. Stiger tydligen här i Göteborg också hörde jag…man blir ju orolig förstås men tankarna går ju också till de anhöriga.
    Hemskt är det.

    Ha en fin 1 Maj nu.

  7. Alltid tråkigt med dödsfallen, men inte oväntat…
    Vi får nog vara beredda på att ha corona här över sommaren tror jag.
    Kram och glad första maj!

  8. Håller verkligen tummarna för att allt ska gå bra för er där på paradisön.
    En dag ska jag göra ett återbesök. Här på en annan ö ute vid Atlanterkusten får vi vara glada att vi hittills klarat oss rätt bra från denna otäcka Corona.
    Varma kramar från Norge:)

Kommentarer är stängda.