Nu har jag parkerat….

….på köksbordet. Jag kom dit 10:45 och med automatik slog den här lilla fiffiga digitala parkeringsskivan om till rätt tid, 11:00.

Jag kunde med andra ord inte stå emot informationen jag fick från vår ordförande, när vi hade vår höstupptakt på Snäckan i måndags. Nu ska den här mojängen bara sättas fast på insidan av vindrutan, så kanske jag slipper parkeringsböter.

Jag har fått det en gång, visserligen för många år sedan, men det svider ännu och det berodde på att jag klantade mig och ställde in parkeringsskivan fel, 400:- kostade det misstaget och 400:-, eller rättare sagt 399:- kostade nyförvärvet.

I dag är det en mulen och blåsig torsdag och det ska bli regn också, om nu SMHI:s prognos stämmer. Jag har startat tvättmaskinen med ännu en omgång sommarkläder och sen har jag roat mig här vid datorn ett tag. Vi vill ja ha ett referat i gotlandstidningarna från vår träff på Snäckan, så att det syns att vi har kommit igång med lite verksamhet igen efter det långa uppehållet. Jag skrev det i tisdags, så det har fått ligga till sig lite, men i dag har jag lagt in det på helagotland.se och på vår hemsida. Sen får vi se hur lång tid det tar innan det publiceras.

När jag ändå satt här, så förnyade jag mina medicinrecept också, för ett par av dem har gått ut och frikortet för läkemedel går ut i början av oktober, så det vore bra att få ut en omgång piller innan dess.

Dagens ordspråk:
Det som är gjort idag är ogjort i morgon. (Man får verkligen hoppas att det inte stämmer!)

Trevlig torsdag!

9 reaktioner till “Nu har jag parkerat….

  1. Du är verkligen intresserad av tekniska nyheter och sätter dig genast in i användningen av dem! Det beundrar jag, som har svårt att uppamma ett intresse och därmed har otroligt svårt att lära mig sådant.
    Jag har fått parkeringsböter två gånger i mitt liv och bägge gångerna lyckats prata mig ur det!
    Mediciner och andra apoteksvaror köper jag faktiskt på nätet och får hem i brevlådan, det är ju väldigt praktiskt!
    Mulet och blåsigt här idag, så det vete sjutton om det blir någon promenad.
    Ha det så bra, kram, Monica

    1. Jag förnyar recepten på 1177, men hämtar ut dem på Apoteket. Mest för att jag vill hjälpa till att vi får behålla den servicen. Det är den enda ”butiken” i samhället där man köpa ”skönhetsmedel” förutom mediciner, så den får man vara rädd om.
      Nu blåser det och regnet vräker ner. Brrr….
      Kram

  2. Med tanke på din effektivitet så hoppas jag att allt inte är ogjort i morgon 😉 Parkeringsböter är otroligt retfulla och det är sura pengar.

    Kram

  3. Det är viktigt att gynna de närmaste affärerna. Mitt apotek här är ett jourapotek vilket betyder att det varit mängder med folk som besökt det, så under pandemin hittade jag ett annat apotek med nästan inga besökare alls. Där var jag ego.
    Kul om man klarar de tekniska undren.
    Trevlig torsdag! Kram

  4. Det där med parkering är ett elände. Jag har laddat ner en app som jag bara klickar på och skriver in nr på parkeringsplatsen. De flesta ställen jag parkerar på passar till denna appen, som tur är. Kram

Kommentarer är stängda.