Det blåser friska vindar

Det såg så konstigt ut när jag tittade ut genom köksfönstret i dag och jag upptäckte att det varit friska vindar i natt, som vräkt ner blommorna från hyllan i min kökshörna. Ett sms från Geab meddelade också att det var strömlöst i delar av Klintehamn, men det märktes inte av här i alla fall.

Nu ska jag ta och gå ut och försöka röja upp. Petunian är nog bortom räddning, för den ser helt krossad ut, så den får jag nog kasta, men pelargonen får flytta över till terrassen där den får stå och ta igen sig lite efter den vådliga vurpan. Det känns lite tråkigt, för de här blommorna skulle ha kunnat hänga med ett bra tag till. Men längs gatan där jag bor är det ett riktigt blåshål och det är inte första gången stormbyar vält blomkrukor för mig.

Dagens ordspråk:
Den illa gör, han illa far, och så har det varit i alla dar.

Trevlig fredag!

17 reaktioner till “Det blåser friska vindar

  1. Samma här, alla blommor på framsidan blåste omkull och det blev jord över hela loftgången.
    Det kom en så kraftig stormby på bara en kvart ca. Jag gick ut på balkongen för att rädda undan där när det knackade på dörren och mina grannar gjorde mig uppmärksam på förödelsen på framsidan.
    Det blåste så jag orkade inte hålla dörren, jag höll på att ramla ikull och dörren flög igen med en faslig smäll. Inför dörren stod Milton och en sån tur att han inte hade handen på dörrposten, den hade ju gått av när dörren for igen med en sådan hemsk kraft.
    Idag är det bara lite vind och sol.
    Ha en skön helg, vi ses o hörs. Kram

    1. Vädrets makter är minsann inte att leka med. Vilken tur att Milton inte kom i kläm när dörren flög till!! Nu har jag varit ute och röjt. Pelargonian hade klarat sig rätt bra, men toppen var avbruten, men det gör inte så mycket, de ska ja snart in i förrådet och då klipper jag ändå ner dem en bra bit.
      Ha en fin helg du också! Kram

  2. Ojojoj! Vilken blåst! Jättetrist med de förstörda blommorna men skönt ändå, att ingen person kom till skada (hoppas jag!). Vädrets makter är skrämmande men samtidigt lite fascinerande – i alla fall så länge man är i säkerhet.
    Jag ser att du har fått ny glasögon. Ja fått och fått. Köpt, borde jag förstås skriva. 😉 För det är rackarns dyrt att köpa nya.
    Terminalglasögon har jag också skaffat och har blivit lite beroende av, när jag sitter vid datorn. Jag tror att både ögonen och nacken mår bättre av dem.
    Lustigt det du skriver om dina hörisar. Jag har också nyligen varit på Hörcentralen och fått mina om- och inställda. Tillvaron känns så mycket bättre när man ser och hör hyfsat bra.
    Ha det gott!
    Varm kram 🙂
    Gigi

    1. Hörsel och syn är viktigt! Synd bara att det ska vara då dyrt med glasögon. Det hjälper ju inte att välja billiga bågar, för det är ju glasen som är så dyra.
      Ha en fin helg! 💕

  3. Samma väder här igår! Våra stora änglatrumpeter vräktes omkull och massor med blommor, blad och grenar bröts av. Vi har rest dem igen (de väger några kilo…) och bundit fast dem i altanräcket, men de ser verkligen tilltufsade ut.
    Ha en trevlig fortsatt fredag, kram, Monica

  4. Så tråkigt med dina fina blommor! Här har vi knappt märkt av någon blåst alls …
    Ha en fin fredagseftermiddag!
    Kram

  5. Men oj! Här gav petuniorna upp lite mer stillsamt i dag, men verkligen tråkigt på din fantastiska kruka. Hos min son hade studsmattan farit iväg, inte heller så kul. Men som vanligt är din nya header väldigt fin!

  6. Så synd på den fina petunian.
    Här blåste en stor dahlia i kruka omkull på altanen.
    Kram/Kicki

Kommentarer är stängda.