Igår blev det dammen

Det blev ju ingen Visbyfärd igår, men jag tog en promenad efter lunch i alla fall. Det blåste som attan, men i skogen fick man lite lä i alla fall.

Jag tog mig en promenad ner till dammen

När jag gick där längs dammen och strosade mötte jag en bekant, som tidigare bott här på Odvalds, så det blev en trevligt pratstund och efter ett tag mötte jag några andra Odvaldsbor. De har en liten rädd hund, så matte sprang iväg med hunden in i skogen när hon fick se mig. Undrar vad det sände för signaler till hunden?

Några båtar låg på dammkanten
Och uppe i skogskanten hänge en fräslarkrans

När jag fått nog av dammen gick jag ut i Värsendekvior och sedan hem den vägen och var hemma igen precis lagom till eftermiddagskaffet.

Jag tycker att det tar emot lite när jag är ute och går och jag tror att min kondition har försämrats under sommaren. Först hade jag ju ett par månader på försommaren med besvär från bröstkorgen, som gjorde att jag inte rörde på mig så mycket och sen kom den varma julimånaden då man inte orkade gå ut och promenera. Att ligga i solstolen och lyssna på Sommar i P1 främjar nog inte hälsan. Men det är väl bara att streta på och försöka träna upp sig igen.

Jag har i alla fall bestämt mig för att ta bussen till Visby i dag, för det är riktigt behagligt väder och inte alls så blåsigt som igår. Jag tänker ta en promenad ner till Almedalen och Botaniska trädgården och sen blir det bra motion när jag ska ta mig backarna upp till Östercentrum igen.

Dagens ordspråk:
En hand tvättar den andra, så blir båda rena.

Trevlig torsdag!