Nu har jag gett upp hoppet….

..om att kunna använda shorts något mer i år, så i dag snurrar tvättmaskinen med diverse sommarkläder som behöver fräschas upp inför vinterförvaringen. Byrålådorna är genomgångna och i klädkammaren har jag skiftat från sommar till vinter.

I morse var det soligt, men det mulnade till redan när jag satt och drack morgonkaffe, fast det blåser inte i dag i alla fall, så när jag laddat tvättmaskinen gick jag ut och kollade läget och det var faktiskt riktigt skönt ute.

En granne kom förbi och stannade och pratade en stund och hon påstod att det varit frost i natt och när jag kollade visade det sig, att här utanför mitt köksfönster, har det varit +2,5º som kallast, så det var inte så långt ifrån. För säkerhets skull tog jag och plockade in de fyra finaste dahliorna innan frosten tar dem och när jag ändå var på gång passade jag på och tog in parasollet och solstolen i förrådet, för dem lär man inte få någon användning för igen förrän till våren.

Grillningen på Snäckan igår blev en ganska kylslagen historia, men precis när vi kom sken solen och det var rätt behagligt när vi satt i lä för vinden. Förra gången vi var där regnade det, så då vi fick steka korvarna inne i köket i stället, men nu var vi ett trettiotal SPF-are som samlades runt grillelden. Efter maten var det ju tänkt att vi skulle idka lite utomhusaktiviteter, men vi gick in och satt och pratade i stället. Det blev lottförsäljning och kaffedrickning och ännu mera prat och till slut lottdragning. Jag köpte fyra lotter, som inte utföll med någon vinst, men man kan ju inte vinna jämt.

Dagens ordspråk:
Hämnden är den enda skuld, som inte bör betalas.

Trevlig tisdag!