Ibland går man på en nit

Det är en ganska behaglig tisdag, men med rätt mycket moln. Jag satt ute med kaffekoppen i morse, men det blev i kyligaste laget, så jag fick gå in igen. På förmiddagen tog jag vara på lite tvätt och strykning och sen gick jag ut och ”klippte till” min  hakuro nishiki,  det lilla trädet längst till vänster. Det hade spretat iväg något enormt, så det behövdes verkligen kortas in lite.

Innan jag var färdig och räfsat upp efter klippningen och varit iväg med allt till trädgårdsavfallet, var det hög tid för lunch och jag hade bestämt mig för fiskpinnar och potatismos och det tar ju en stund att fixa till, så innan maten var klar var klocka nästan ett.

Det smakade riktigt gott!

Förutom remouladsåsen! När jag var och handlade senast köpte jag ett nytt märke och det skulle jag inte ha gjort. Nu står jag här alltså med en nyöppnad flaska Klassisk REMOULADSÅS gjord efter ett danskt recept, som enligt mina smaklökar knappt är ätlig. Ibland går man verkligen på en nit!

Nu ska jag ta mig en promenad ner på samhället och ta med mig den där trisslotten som gav 60:- i vinst. Den ska bytas ut mot två nya lotter och förhoppningsvis vinner jag så mycket på dem, att jag med gott samvete kan spruta ut den där danska såsen i kompostpåsen och köpa mig en flaska av det gamla välkända märket Felix.

Dagens ordspråk:
Inget är så väl lappat, att det inte vore bättre helt.

Trevlig tisdag!