PM 2021-06-10

Torsdagen i korthet:

  • Ännu en solig och fin dag
  • Tog vara på mina lökkrukor
  • Gick till Suderviljan och köpte några nya plantor
  • Planterade dem när jag kom hem
  • Lunch – en gryta á la Kajsa Varg
  • Middagsvila i solstolen
  • Tog vara på gårdagens tvätt och strök det som skulle strykas
  • Bloggvandring

Eftermiddagskaffe ute i solskenet. Började läsa en ny bok, Flykten från Nordkorea.

  • Läkaren från endokrinmottagningen ringde angående ett nytt recept på kalciumtillskott
  • Bosse ringde och pratade en stund
  • Coronarapport: inga nya smittade på Gotland i dag!

Dagens ordspråk:
Den är sannolikt att något osannolikt kommer att inträffa.

Trevlig fortsättning på torsdagen!

13 reaktioner till “PM 2021-06-10

  1. Så goda nyheter att det inte är några nya smittade på Gotland i dag. Det måste ha varit länge sedan det var så. Tack och lov så sjunker smittan i hela landet men än är inte faran över.

    Kram och god torsdag!

  2. Den roligaste nyheten om pandemin jag har hört! Inga nya smittade fall på Gotland! Nu har det vänt – vi är på väg mot bättre tider!
    Peppar, peppar, ta i trä…
    Lite soldis här idag, men varmt och skönt!
    Ha en trevlig torsdagskväll, kram, Monica

  3. En så fin mugg! Jag tittade på likadana blommor, som du har på bordet (glömt vad de heter), när jag var i blomaffären. Nu ångrar jag att jag inte satsade!

Kommentarer är stängda.