Fem en fredag v22: Runt knuten

Växlande molnighet, 20º och nästan vindstilla har vi i dag. En riktigt behaglig fredag med andra ord. Jag har varit en sväng till Hemse på förmiddagen för endokrinmottagningen ville ha nya blodprover. Det är tätt mellan sjukvårdsbesöken nu, så det är tur att man har frikort.

På hemvägen stannade jag till vid Klinte kyrkogård och tittade till famijegraven och det var tur att jag gjorde det, för det var nästan torrt i blomlådans vattenbehållar.

På fredagarna är det dags för elisamatildas fredagsfrågor:

  1. Hur märker du av sommaren utanför? Det är grönt och skönt och eukalyptusvidet börjar blomma.
  2. Vad ser du fram emot i sommar? Att få ligga i solstolen och lyssna på Sommar i P1
  3. Vad saknas i ditt närområde? Många former av service, vi saknar ett alternativ till Coop, en klädbutik, vi har ingen bank, ingen skoaffär, ingen vårdcentral mm
  4. Hur långt behöver du ta dig för att komma till närmaste turistattraktion? Inte långt alls, turistattraktioner har vi gott om i närområdet.
  5. Hur njuter du av sommaren där du bor? Att sitta ute och läsa, att kunna äta ute och att ligga i solstolen och må gott. Och grannar som man nästan inte sett under vintern dyker helt plötsligt upp.
Dagens ordspråk:
Det möjliga är det som tar lite tid. Det omöjliga är det som tar lite längre tid.

Trevlig fredag!

26 reaktioner till “Fem en fredag v22: Runt knuten

  1. just det! Sommar i P1 är ju också en källa till glädje under sommaren! allt är enklare på sommaren. jag gillar att slippa bylta på mig kläder när jag ska gå ut. människor kryper fram ur sina vrår och lever upp. att läsa ute är helt underbart

  2. Önskar Dig en underbar fredag i solen, Ingrid☀️✨
    Stor kram🤗
    Uli

  3. Jag har slutat lyssna på Sommar… tycker att det blivit för många eländiga barndomar som vädras. Men jag kan tänkas välja nån enstaka värd, i alla fall om jag sitter i bilen.

    1. Jag försöker ge alla en chans, men det vill till att de väcker mitt intresse illa kvickt för annars gör jag processen kort med dem.

  4. Det är onekligen lite ledsamt när butikerna försvinner en efter en för visst är det bekvämt att ha nära till vissa saker.
    Sommarpratarna ja, i år ska jag försöka att bli bättre på att lyssna på dem. Det brukar gå så där…

    Kram och god fredag!

  5. Trevligt med dessa frågor och svar 🙂 Vi svarade rätt lika på vissa frågor. Det där med Sommarprat har vi också i Finland, och ibland har jag lyssnat på Sveriges. Visst är det ett sommartecken 🙂 Och underbart att kunna vara så mycket utomhus!

  6. Visst är det mycket man har att göra nu när man är färdigvaccinerad, saker man har skjutit upp över ett år! Jag har planerade besök hos optikern, tandhygienisten och ögonkliniken i Trelleborg de närmaste veckorna.
    Och så småningom ett besök hos läkaren för årskontroll.
    Tråkigt att så många förnödenheter har försvunnit från Klintehamn! Hoppas att ni i alla fall snart får en filial till läkarstation!
    Ha en skön fredagskväll, kram, Monica

    1. En filial till läkarstationen vill vi ha snarast, men nu läggs ju all krut på vaccinationerna, så det lär väl dröja.
      Kram

  7. Nu är det så vackert i naturen. Vi sitter på altanen nästan hela dagen. Kramar från Minton och mej

  8. Allt är på gott och ont. Jag har nära till i stort sett all service, du har närhet till lugn. Och närhet till havet.
    Ha en fin lördag!
    Kram

  9. Låter som perfekt väder!
    När jag hör talas om Sommar i P1, tänker jag alltid på dig. Det var du som fick upp
    mina ögon för programmet som innan poddars tid var svårt att lyssna på utomlands.
    Skön dag idag och nationaldag imorgon!

Kommentarer är stängda.