Köpte hem lite vår

Sonen levererar enligt önskemål och jag hann inte mer än ringa till honom igår, så kom han hit med penséer. Han fick fritt välja färg och jag tycker att han gjorde alldeles utmärka val. Igår var det för kallt att vara ut och plantera, men i dag har vi hela 8º, sol och inte så fasligt blåsigt, så efter frukost satte jag igång.

IMAG2358
3×6=18 penséer hade jag att plantera


Plantorna var väldigt fina, så jag har stora förhoppningar på att de kommer att utvecklas bra. Jag älskar penséer och speciellt de här småblommiga. Det enda problemet med dem är, att det är så svårt att ta beslutet den dagen det är dags att kasta dem. För fram mot midsommar har de gjort sitt och behöver bytas ut mot sommarblommor. Men den dagen den sorgen, det är långt till midsommar och många dagar att gå och pyssla om dem och knipa bort utblommat.

Dagens ordspråk:
Man har alltid tid till det man vill göra.

Ha en fin onsdag!

kanin5

10 reaktioner till “Köpte hem lite vår

  1. Det ser verkligen trevligt och vårigt ut hos dig nu med alla de söta penséerna! Får nog be våran ”Fias alltjänst”, att köpa lite blommor till oss också.
    Trist att inte själv kunna åka till plantskolan och välja, men så är det ju nu…
    Ha en bra dag, vi ska gå ut och klippa lite fler rosor nu.
    Kram, Monica

    1. Det är bara att rätta in sig i ledet och göra som myndigheterna säger. Vi har det bra som har våra alltjänster. 😆
      Kram

  2. Lite blomster lyser ju upp tillvaron tycker jag allt.
    Bra val gjorde han också ser jag på bilderna, men som du skriver, förr eller senare får man ju slänga dem, men så är det ju ofta med många växter.

    Men vackert är det ju medan man har dem. 🙂

    Ha det bäst.

  3. Härligt med penséer och han valde vackra färger!
    Roligt med dina runda bilder!
    Just nu hade vi strömavbrott, precis vid kaffedags men nu är den tillbaka. Soligt och varmare hos oss också idag, arbetslust = noll, migrän…
    Kram och ha en fin dag!
    Inger

    1. Kul att du gillar bilderna! Mindre roligt dock med strömavbrott, hoppas ni får behålla den nu och att migränen går över.
      Krya på dig!

  4. Så fint det blev, det piggar upp. Jag satt just på balkongen idag och tittade på mina tomma krukor. Får se om det blir köpt något.
    Sjukhuset har gått upp till förstärkningsläge. Usch, jag vill egentligen inte tänka på det. Tyvärr matas man hela tiden.
    Vi hade strålande väder hela fm men nu är det kallt och mulet igen.
    Kram!

    1. Du får väl ta och köpa hem lite vår du också! Vi får göra så gott vi kan för att muntra upp oss.
      Kram

  5. Så fina penséer – ett mycket bra val! 🙂 Fin bild i din header också. Ja, framåt midsommar brukar det definitivt vara daga att ta farväl av vårblommorna!
    blåsigt som attan här på västkusten, men dessbättre inte så kalla som igår.
    Kram Nilla

Kommentarer är stängda.