Onsdagspromenad

Jag hade ett ärende till Konsum i dag, för jag hade upptäckt att jag fått betala lite för mycket i söndags när jag var där och handlade. Det rörde sig inte om några större summor, men rätt ska ju vara rätt och jag behövde en orsak för att ta en promenad. Jag har inte varit ute och rört på mig speciellt mycket på några dagar nu, så jag var lite osäker på om det skulle funka, men man måste ju försöka.

Det var ganska grått i förmiddags, men molnen lättade och innan jag hann hem igen sken solen och det gör den fortfarande. Det är så skönt med ordentligt dagsljus, för det har varit mycket dis och dimma de senaste dagarna.

På hemvägen fick jag se att det är fullt av vintergäck längs ån.

Jag kom hem i lagom tid för att laga lunch och i dag fick jag anledning att öppna den där senapsburken jag skrev om igår, för jag skulle äta gravad lax och kokt potatis, så jag skulle göra hovmästarsås. Både såsen och laxen smakade alldeles utmärkt, precis som vanligt.

Trevlig onsdag!