Andra söndagen i februari

Sakta men säkert närmar vi oss ljusare tider och i dag, när jag tänkt mig ligga lite längre än vanligt, upptäckte jag att det snart är dags att sätta upp de mörka sommargardinerna om det ska bli några sovmorgnar i fortsättningen. Ett vårtecken så gott som något!

Igår var det mulet och småblåsigt mest hela dagen och någon plusgrad och det ser ut att bli likadant i dag. Jag pysslade med lite av varje, låg i soffan och såg ett par avsnitt av Hedebyborna efter en lätt lunch och fram mot eftermiddagen var det dags för ett pass i köket.

Carina och Bosse kom vid vid fem-tiden och juldagslaxen smakade alldeles utmärkt och jag fick presenter. Det är ju Alla Hjärtans dag på onsdag, så jag fick både blommor och choklad i förskott.

När Carina och Bosse åkt hem såg jag ett avsnitt av Shetland och ett av Ett fall för Frost och sedan hamnade jag vid datorn ett tag innan jag gick till sängs. Det blev ”senafte” för klockan blev nästan tolv innan jag la mig och sen hade jag svårt att somna. Min hjärna var totalt ockuperad av en psalm – Din klara sol går åter upp…. och så fort jag ”sjungit” färdigt ett par verser började jag om igen. Jag har ingen aning om varför den dök upp och varifrån, men man ska nog passa sig för långa pass vid datorn precis innan man ska sova.

Dagens ordspråk: Man får ta folk som de är och inte som man vill att de ska vara.

Trevlig söndag!