Kerlaiksdagen

14 februari och Alla hjärtans dag, eller som man kan säga på gotländska, Kerlaiksdagen, är det i dag. Det är en mulen morgon, men lite ljusare än igår i alla fall och nederbörden vi fick då, finns det inte ett spår av.

Gårdagens plan höll och jag låg i soffan på eftermiddagen och läste ett tag. Jag gillar Björn Hellberg, så det blev en trevlig stund, men sen satte jag på tv:n, för de senaste dagarna har jag sett en spännande serie på SvtPlay och den ville jag se färdig.

Det här är en serie i åtta avsnitt från 2004 och jag tror inte att jag har sett den förut. Kjell Bergqvist spelar huvudrollen och det gör han riktigt bra. Annars är jag inte så förtjust i honom, men den här gången fick han mer än godkänt.

Skurkar och bedragare är igång som vanligt och i morse fick jag ett mejl från ”BankID:s Kundtjänst” som tyckte att jag skulle logga in och följa instruktionerna för att undvika att mitt kontokort skulle debiteras med 4999:-. ”En procedur som tar bara några minuter av din tid.” Jag avstod!

Ha en fin Alla hjärtans dag!