Jag fick valuta för pengarna

Frissan jag var hos igår var lite dyrare än jag är van, men jag fick valuta för pengarna, för hon var väldigt noggrann. Jag kom dit klockan elva och innan jag var färdig var klockan nästan halvett och det berodde inte på att hon pratade mycket. Men hon putsade och putsade och putsade.

I dag känns det väl kanske som om håret är lite för kort, men man vänjer sig och det växer fort.

När jag kom därifrån var jag på apoteket och biblioteket och sedan en vända in på Konsum. Det blev en väldigt sen lunch, men sen passade det bra att lägga sig i soffan och läsa ett tag. Nu har jag läst färdigt även Björn Hellbergs bok ”Den ultimata stölden” och den tyckte jag om.

När jag sedan satte på tv:n fungerade inte SvtPlay-appen, men i stället dök det upp ett erbjudande om frivisning av ”Britbox” den här månaden ut. På Britbox finns en massa engelska serier, men många har varit med på SvtPlay eller i det vanliga utbudet. Det är absolut ingenting jag vill betala några pengar för.

Pengar förresten! I dag fick jag ett nytt mail från ”kundtjänsten på BankID” i dag gällde det 2600:- som jag borde rädda från att dras från mitt kontokort.

En alldeles nyutslagen orkidé

I dag är det mulet och trist väder med regnet hängande i luften, men vi har haft hela 8 plusgrader. Jag har tagit vara på lite tvätt, strukit några örngott och ett par jeans, vattnat blommor och varit ute i soprummet med skräp. På tal om blommor – tulpanerna som jag skröt över igår tappade nästan alla sina blomblad i natt, de låg i en hög på duken och på golvet. Dags att köpa en ny bukett med andra ord.

Trevlig fredag!