Onsdagslista 2024-02-21

Det är en mulen och dyster februari-onsdag och det känns som om regnet hänger i luften. I dag är det inget roligt på gång, så jag väljer en onsdagslista inspirerad av Kraka.

När gick jag upp? Jag vaknade redan klockan tre, gick upp och såg att tidningen redan kommit, men gick och la mig igen och låg och tryckte till halvåtta-tiden.

Samtalsämne/tankar vid frukosten?  Tankarna vid frukostbordet var som de brukar vara på onsdagsmorgnarna – Sudoku, Lyckokvadraten och Kryptolången.

Vad serverades? Precis som vanligt: morgonpiller och ett glas vatten, ett glas apelsinjuice, en knäckemacka och en kopp kaffe.

Vad gjorde jag sedan?

  • Tog en vända till badrummet, borstade tänderna och klädde mig.
  • Bäddade
  • Satte mig vid datorn och läste och kommenterade hos bloggvännerna.
  • Kollade dagens skrivuppmaning, men upptäckte att jag redan svarat på den.
  • Började på den här listan i stället.
  • Startade en maskin tvätt.
  • Fållade två gardiner (på maskin).
  • Hängde tvätt.
  • Lunch: falukorv o ägg och stekt potatis, ett äpple.
  • Var och pratade med en granne om morgondagens årsmöte (SPF).
  • Löste Hälgekrysset i GA.
  • La in en faktura för bet och anmälde e-faktura inför nästa gång det är dags.
  • Satte mig i tv-fåtöljen och startade en ny serie på Britbox, Hope Street heter den.
  • Dags för eftermiddagskaffe.
  • Avslutar dagens lista, för nu blir det tv-tittande tills det är läggdags vid 22-tiden.

Vad blir det till kvällsmat? Pasta med lax eller en ostmacka?

Köpte jag något? Nej

Struntade jag i något som jag hade tänkt göra? Ja! Jag hade tänkt åka och veckohandla, men sparar det tills i morgon ”när ändå bilen ska gå”.

Vad tänker jag när jag läser mina svar? Det var en ganska slapp onsdag.

Den som känner för det får gärna kopiera frågorna och svara på dem. Det är bra att titta tillbaka och reflektera lite över vad det blev av dagen.

Trevlig fortsättning på dagen!