Hoppa på tåget….

…är en utmaning som går ut på att i ord och bild tolka ett angivet ord. Det är Nacka144/Åke som är lokförare på tåget, så det är han som bestämmer vilka ord som gäller. Denna lördag är ordet Maskot.

Vad säger Wikipedia: Maskot är är en figur, ofta människo- eller djurlikande, som symboliserar ett företag, ett sportevenemang eller en idrottsförening. Maskotar finns ofta att köpa i form av kramdjur för den som vill stödja verksamheten.

De enda riktiga maskotar jag kunde hitta i mitt bildarkiv är ett ganska dåligt foto från en resa till Mallorca 2018. Det var en resa med direktflyg från Visby i början av oktober och jag bodde i Alcudia på ett hotell som hette Seaclub. 

Vingresors maskotar Bernie & Lollo under en kvällsunderhållning.

Lollo och Bernie hade inte bara kvällsunderhållning, utan de gick runt i matsalen på morgnarna också, till barnens stora förtjusning och jag fick mig minsann också en kram av Lollo, den över två meter långa giraffen. 

Här ligger min älskade Margaret med n0sen i vädret. Hon kan väl kanske också kallas för maskot, för ett kramdjur var hon ju och jag och den slitna nallen var oskiljaktiga under många år.

Det är en gråmulen lördagsmorgon med några regnstänk då och då på köksfönstret, men det ska kanske klarna upp lite längre fram på dagen. Få se om det kan bli någon promenad i dag?

Trevlig lördag!