Selfie om TV och Glad måndag

Det blåser friska vindar i dag, men solen skiner i alla fall och det är jag tacksam över. Jag har startat en maskin tvätt och pysslat om mina blommor. Och så fick jag ett besök på förmiddagen. Nu börjar det bli dags för lunch, men först Selfie om TV

Klimakteriehäxan har väckt den roliga utmaningen Selfie med ord till liv igen, även om den är lite förenklad.

1.Det programmet vill jag aldrig missa! Sveriges Mästerkock och andra bak- och matlagningsprogram roar mig.

2.Det programmet borde verkligen läggas ner! Det finns många program som borde läggas ner och ett av dem är Farmen.

3.Det programmet glömmer jag aldrig! Jag har svårt att komma på något som gripit med så djupt att jag aldrig glömmer det.

4.Den serien rekommenderar jag! Jag har just sett ”Svenska Hjärtan”, som finns på SvtPlay Öppet arkiv. Den serien håller fortfarande.

5.Den serien varnar jag för! ”Das Boot”- Jag är så trött på filmer och serier som skildrar andra världskriget.

6.Det tv-ansiktet borde få ledigt! Malin Olsson! Och jag har svårt att motivera varför, men jag har tyckt så sedan jag såg henne för första gången. Vi är helt enkelt inte kompatibla.

Glad måndag:

Bloggvännen Carita tycker att vi ska muntra upp måndagarna med en glad bild och här kommer mitt bidrag, ett nytaget foto av grannens snödroppar.

Den här bilden kan man väl bli glad över och de växer till sig mer och mer för var dag som går.

Dagens ordspråk: Att vara chef är en position, att vara ledare är en relation.

Glad måndag!