Stormen Malik

Mycket väderrapporterande blir det, men nu väntar åter en helg med regn och rusk och den här gången är stormen döpt till ”Malik”. Nu på lördagsmorgonen är det mörkt, det blåser och det regnar. Och riktigt blåsigt ska det bli, så Destination har ställt in morgondagens turer mellan Gotland och fastlandet.

Det är tur att jag har en hel del trevligt att se fram emot i dag, för Krister och Thomas kommer hit och hälsar på, så nu står en kyckling i ugnen och gottar till sig.

Paus……

Åter kl 16:50: Där blev det paus i bloggandet, för Eva kom och hälsade på och vi fick en pratstund innan hon skulle åka och handla och när hon åkt igen var det dags att få fart på matlagningen och sen kom mina lunchgäster. Vi åt och när jag plockat bort disken drack vi kaffe och satt och pratade tills det började skymma.

Ute fortsätter det att blåsa och regna och på helagotland.se pratar man om strömavbrott och vägproblem på grund av nedfallna träd och då har Malik inte visat sin rätta kraft ännu. Den ska nå Gotland först mitt på söndagen och då finns det också risk för snö. Det artar sig till att bli en innesöndag.

Dagens ordspråk:
Vissa växer under ansvar, andra bara sväller.

Trevlig lördagskväll!

24 reaktioner till “Stormen Malik

  1. Blåsten tar i lite här också nu framåt kvällen. Vi får hoppas att Malik inte tar i FÖR mycket! Vi har tagit in allt löst på altanen, hoppas att hammocken klarar sig…
    Kram, Monica

  2. Vilken bra dag det blev. Här tar det i rejält nu…
    Vilket bra ordspråk du bjuder på i dag!
    Önskar en god kväll!

    Kram

  3. Sitter och lyssnar på vinden som tar i. Tacksam att bo i en – visserligen mindre, men ändå – tätort. Hoppas inga människor kommer till skada.

    1. Det får vi verkligen hoppas. Jag har satt mobilen på laddning och även extrabatteriet ifall det skulle bli strömavbrott. Det blir lätt det här på Gotland.

  4. Likadant här fast kanske inte lika illa som hos er, har dålig koll men styrömmen verkar fungera här iallafall, tacksamt.

    Tillönskar dig en fin kväll Ingrid, hoppas det inte blir för jäkligt för er.

  5. Här heter stormen Valtteri (Valter), och mycket av den har vi inte märkt. Det snöar, är -1,5. Det har varnats om den hela dagen, det verkar nästan som ”I väntan på vadå”. Vi får bara vänta på vad dagsljuset visar…

    1. Här är det snöblandat regn och hårda vindar nu på söndagsförmiddagen. Hoppas att det inte är alltför illa hos er. Trevlig söndag!

  6. Här blåser det rejält, men ändå inte som i södra Sverige. Just nu kom solen fram och visar vilka skitiga fönster jag har.
    Dina tulpaner är fortsatt fina.
    Jag köpte en ny bukett för 4 dar sen, men 5-dagarsgaranti. Dom börjar redan vissna och slår inte ut. Men jag mitt nöt har inte kvittot kvar (bara garantilappen), annars hade jag väl fått en ny bukett, eller vad nu garantin innebär.
    Ha en bra dag!
    Kram/Kicki

  7. Tänkvärt ordspråk. Vad vi är trötta på Malik. Ändå borde vi vara tacksamma för både att strömmen är kvar och vi har det bra inomhus. Jag kunde knappt sova i natt. Du gör säkert rätt som tar en innedag idag också.
    Kram från norr

    1. Det är ett riktigt busväder här nu och jag såg när grannen var ute och rastade sin hund. Det blev en rekordkort runda ut på allmänningen och så in igen. Det kan inte ha tagit mer än ett par minuter.
      Kram

  8. Vi har känt av Malik här utanför Göteborg också. Igår ren och blåst, idag skiner solen och det verkar inte blåsa så förfärligt längre.
    Trevligt med lunchbesök.
    Skön innesöndag!

  9. Det låter som en trevlig dag.
    Hoppas nu att stormen inte blir så hård hos er

  10. Det varnades för Malik här med, men han ångrade sig nog, för det blev inte så mycket av det. Fast helgen är ju inte slut än. Ditt ordspråk får mig att tänka på politiker som pöser över i tron på sin egen förträfflighet. Kram.

Kommentarer är stängda.