Promenad på Kerlaiksdagen

Det klarnade upp igen efter lunch och det såg så skönt ut att jag bestämde mig för att gå ut en vända. Man kan ju inte sitta inne och vänta på våren, för det kan dröja innan den kommer. Det var tur att jag gav mig av, för det var riktigt behagligt.

Jag gick bara i Vallekvior och i skogen och där är det ju inte halt, men det är väldigt ojämnt och knobbligt, men jag inbillar mig att man får lite extra motion när man stolpar fram där och försöker hålla kursen. Jag var ute nästan en timme, så nu känner jag att jag med gott samvete kan koka mig en kopp kaffe och sätta mig framför tv:n.

Ha en fin fortsättning på söndagen!

 

16 reaktioner till “Promenad på Kerlaiksdagen

  1. Vädret är verkligen tilltalande i dag så det blev en längre promenad för vår del. Nästan så att man kunde ana lite vår i luften och solen värmde en smula.

    Kram

  2. Bra gjort att gå ut trots halkan! Här har det blivit innesittande idag trots fint väder, men Fia kom förbi och vi fastnade vid pusslet…
    Hon har ju haft covid, så vi bedömde det som riskfritt.
    Kul att se bilden på dig i spegeln, sådana bilder har du haft förut! Så rolig idé!
    Ha det så bra, kram, Monica

    1. Jag var mest rädd för blåsten, men det var inte så farligt när man kom in i skogen.
      Man kan ju inte låt bli att spegla sig lite…
      Kram

  3. Så bra att du kom ut i solen. Vi har också haft fint väder och fåglarna kvittrar så det känns lite vårligt.
    Kramar från oss

  4. Idag fick man ju vårkänslor, solsken och en timme snabb sparkåkning på sjön, fick både mig och hundarna att bli helt nöjda.
    Kram

  5. Det var kanonväder igår för att vara ute. Vi hade så vacker rimfrost här.
    Kram på en måndag, du skulle haft den igår också, men men.
    /Gerd

Kommentarer är stängda.