Dags för styrelsemöte igen

Veckan börjar bra med en solig och fin måndag, men det är lite blåsigare i dag och ett och annat moln skymmer solen då och då, men jag har suttit ute en stund och det var riktigt skönt.

Sen var jag inne hos en granne och hämtade nyckeln till Lokalen, för i eftermiddag ska SPF Kinteorten ha ett styrelsemöte där. Det är så behändigt att samlas där runt ett stort bord. Jag fixar kaffe och sen tar någon annan lite kaffebröd med sig.

I dag ska vi försöka prata ihop oss vad vi ska kunna hitta på att göra nu under hösten, för nu är ju restriktionerna hävda och de flesta av oss är vaccinerade, så något bör vi försöka hitta på. Normalt gör vi upp ett program för hela året, men i och med pandemin har ju all verksamhet legat nere, så i år blev det inte så.

Det är roligt att Lokalen är så fin och välskött

Igår kväll satt jag och såg på Sällskapsresan för femtielfte gången och för femtielfte gången skrattade jag högt när Stig Helmer ville ha mera juice. Jag satt bara och väntade på den scenen. Nog är man lättroad! Och nog blev jag resesugen igen. Jag vet att det går direktflyg från Visby till Gran Canaria 4 april och det låter väldigt lockande, men jag tror att jag avvaktar ett tag till.

Dagens ordspråk:
Man ska inte kasta bort det smutsiga vattnet förrän man får det rena.

Trevlig måndag!

18 reaktioner till “Dags för styrelsemöte igen

  1. Jag skulle just skriva en e-post om ett styrelseärende (trädgårdsföreningen) när jag såg e-posten om att du hade skrivit ditt inlägg. En stund var jag något förvirrad – ”det är ju jag som skriver kallelserna till styrelsemötena, vad är nu på gång?” Sen fattade jag. Och Sällskapsresan, ja… Den gick som sommarteater här för några år sedan, inte alls illa, men visst är filmen bättre. Träffade en gång en kvinna som bodde granne med Lasse Åberg, hon sa att han är en härlig person! Trädgårdsjobb väntar, klart väder, +13,5 grader, ingen blåst…

    1. Jag kan tänka mig att du blev en aning förvirrad! Vi har haft några härliga höstdagar nu, hoppas att de håller på så ett tag.

  2. En underbar helg var det. Dagens väder får duga. Det är roligt att få ha lite på agendan igen, eller hur? Reslusten är dock inte infunnen än.
    Kram!

  3. Även jag ska på styrelsemöte, men inte förrän på onsdag. Sällskapsresan och de följande filmerna är verkligen härliga. Kan ses igen och igen.
    Ha en fin måndag!
    Kram

  4. Hoppas att ni kommer på några trevliga aktiviteter till hösten.
    När det gäller ”Sällskapsresan” så kan man se den många gånger om igen och skrattar lika gott 😀

    Kram och glad måndag!

  5. Du är så aktiv i dina föreningar, det är tur för oss andra, att sådana son du finns, jag är dålig på sånt! Och många med mig!
    Er samlingslokal ser verkligen fräsch och fin ut – så bra att ha tillgång till en sådan!
    Den första Sällskapsresan-filmen är ju en riktig klassiker, alla dessa karaktärer, som nog var typiska i charterresornas barndom! Och roligast av alla är ju den tafatte Stig-Helmer! Bara att komma på ett sådant namn…
    Skönt väder här också idag och, precis som hos er, lite blåsigt.
    Ha det gott, kram, Monica

    1. Jag har aldrig varit någon föreningsmänniska och har helt enkelt inte haft tid med det, men som pensionär och ensamstående har man ju mycket tid att fylla med något vettigt.
      Vi får hoppas på ännu några fina dagar till! Kram

  6. Kul att saker och ting kommer igång igen – trevligt att kunna träffas och planera lite – och samlingslokalen ser fin ut.
    Strålande väder här igår … mulet och blåsigt idag, men inget regn än så länge.
    Ha en fin tisdag!
    Kram

  7. Så vacker din header med alla höstfärger är. Ja, nog blir man ressugen. Jag log lite när du skrev om filmen, för jag sitter också alltid och väntar på just juicescenen. Den är klassisk. Kram

Kommentarer är stängda.