Grattis Bosse! / Fem en fredag v49: Film

4 december och dags för det nästa av mina barn att fylla år och i dag är det Bosses tur. Han får en mulen och blåsig födelsedag, för den här fredagen liknar de föregående dagarna i veckan som gått. Igår var det i alla fall uppehållsväder och jag gick en Klinterunda efter lunch och det var faktiskt riktigt drägligt, men senare på kvällen blev det ett riktigt busväder.

Mormor Runa och Bosse, här tillsammans med kusin Tariq, framför kakelugnen i vardagsrummet på Stenstugu.

Grattis Bosse!

Till elisamatildas fredagsfrågor som i dag handlar om film:

1. Vilken film sätter du på för att bli glad? Notting Hill
2. Vilken film skulle du kunna tänka dig att leva i? Kommer inte på en enda…..
3. Vilken film är minst som ditt liv? Avatar
4. Vilken genre stänger du av på en gång? Sience fiction
5. Vilken är en populär film du aldrig har sett? Titins Äventyr

Dagens ordspråk:
När svalorna flyger lågt blir det regn, när svalorna flyger högt blir det solsken.

Ha en skön fredag!

32 reaktioner till “Grattis Bosse! / Fem en fredag v49: Film

    1. Tänkte just på det när jag såg dagens ordspråk, men även om de inte är i Sverige flyger de ju runt någonstans.

  1. Så fin din nya header är! Grattis till Bosse på hans dag. I dag har vi ingen födelsedag att fira men väl en namnsdag.
    Själv hade jag valt filmen Pretty woman men även Notting Hill är väldigt bra.

    Kram och god fredag!

  2. Nya headern är julig och fin.
    Grattis Bosse.
    Filmer är inget jag tittar på men Djungelboken tycker jag om.
    Kram Anki o Minton

  3. Vilken julig och fin heder. Grattis till Bosse! Vi har fått pyttelite snö och har kallt och blåsigt. Riktigt innesittarväder. Trevlig helg

  4. Födelsedagar när man var liten var ju riktigt trevliga, grattis till ”grabben” på hans dag.
    Headern ja, riktigt fin ju, håller väl fast vid min ett tag till, har glömt hur man ändrar är väl mera sanningen 😉
    Ha en fin dag.

  5. Grattis till din Bosse! Lika söt han, som Eva härom dagen! Och oj, vad du är lik din mamma, det ser jag jättetydligt på bilden!
    Ha en skön fredagskväll, kram, Monica

    1. Visst är han hemskt söt!!
      Är jag så lik mamma? Det ser jag inte riktigt själv, men du är inte den första som säger det.
      Kram

  6. Ja, födelsedagarna duggar tätt för dig den här månaden.
    Alla dessa frågor på fem en fredag, jag hittar nästan aldrig ett vettigt svar på nån.
    Kram

  7. Grattis till dig och din son! Visst är Notting Hill bra, sen minns jag att vi har sett ‘tanten som ramlade på bord’ som yngste sonen sa, alltså ‘tjejen som ramlade över bord’, många gånger. Jag kan rätt många repliker ur den 🙂

  8. Ett litet försenat Grattis till din son.
    Märkligt att dina barn, alla, är födda just i december. Vi har varit 10 syskon, men bara en är född i december och då på juldagen
    Din header är verkligen fin, så här i jultider.
    Notting Hill, jag bara älskar den filmen.
    Trevlig helg.
    Kram.

    1. Ja, tänk så det kan bli. Vi hade en bekant som sa till Åke att det måste varit vårkänslorna det berodde på och kanske var det så.
      Kram

  9. Grattis Bosse och spännande med en kusin som heter Tariq, kan inte ha varit vanligt på Gotland vid den tiden! Tintins äventyr vet jag inte om jag skulle rekommendera, dock är ju serierna kanon!

Kommentarer är stängda.