Fem en fredag v 42: Rutiner

Det är lite mulet i dag, men solen tittar fram då och då och det har inte varit så kallt nu några nätter. I dag har vi faktiskt 11º och det få man vara tacksam över. Jag ska gå ut på en promenad medan vädret ännu tillåter det, men först elisamatildas fredagsfrågor:

1. Hur ser din morgonrutin ut?
Morgonpiller, juice, macka eller yoghurt och så kaffe förstås. Morgontidningen med sudoku och korsord. Det är gott att vara pensionär.

2. Hur ser din kvällsrutin ut?

En sista titt i datorn, badrummet och sen på huvud i säng.

3. Vad måste du göra varje dag?
Gå ut en sväng.

4. Har du någon rutin som andra troligtvis inte har?
Kollar nyhetsrubrikerna på min hemsida

5. Vad gör du sällan som andra gör?
Bakar matbröd.

Dagens ordspråk:
Kärt barn har många namn

 

29 reaktioner till “Fem en fredag v 42: Rutiner

  1. Visst är det skönt att rå sin tid som man vill. Bra med rutiner ändå.
    Om vi inte hade hundarna så skulle min promenader vara betydligt färre.

  2. Ja, man måste ha rutiner, även om man inte jobbar! Skillnaden till mig är att gör allting mycket senare, eftersom jag är uppe sent på kvällen. Och så bakar jag matbröd…
    Må så gott, kram, Monica

  3. Visst har vi pensionärer det bra!
    Jag kan allt också gå omkring i morgonrocken, men oftast klär jag mig.
    Idag blev en tidig dag, gillas inte, men frissan och jag var ensamma i den stora salongen vid denna tidpunkt.
    Fredagskram!

    1. Det är jättebra när man får en morgontid hos frissa eller tandläkare när allt är rent och man slipper umgås med andra.
      kram

  4. Skönt när man bestämmer själv över sin tid! Idag har jag bakat matbröd – långpannebröd – det är bekvämt! 🙂
    Kram

  5. Pensionärslivet är skönt. Det blir 4 promenader om dagen med lille Minton. Det är mina rutiner. Bakar gör jag aldrig.
    Kramar från Minton och mej

  6. Nu när vi inte har nån hund längre så finns det inget som kan locka ut mig. Jag har alldeles för ont av diskbråcket och är alldeles för trött av cellgiftet. Tyvärr!
    Innan Santos avled så gick jag i alla fall en liten runda med honom på kvällen efter middagen, nu ligger jag i soffan framför TV´n eller sitter framför datorn. Rolle som tog 2-3 prommisar tidigare varje dag, går långturen på dagen utan hund. Han måste röra sig för han börjar bli så vinglig….. 😦
    KRAM/Susie

    1. Det är väl inte att undra på att du inte orkar, men jag hoppas att behandlingarna har effekt, så att du snart är i form igen.
      Karm

  7. Hej, jag glömde helt bort korsorden. Dagligen löser jag korsord medan jag äter frukost, helt klart en daglig rutin. Och visst har vi det bra som kan styra över vår tid. Men det är vi värda, vi har gjort vårt, nu får vi njuta…
    Trevlig helg

    1. Det är så trevligt att kunna sitta vid köksbordet och äta och dricka i lugn och ro medan man löser dagens uppgifter i tidningen.
      Trevlig helg själv!

  8. Intressant det därmed rutiner.
    Jag har inte många rutiner, tar det som det kommer. Har mycket svårt för rutiner, vilket inte alltid är bra, för jag kan glömma att äta eller borsta tänderna. Önskar ibland att jag skulle klara av rutiner, men å andra sidan ger rutinlöshet frihet.

    1. Jag är nog ganska styrd av rutiner och att man ska göra si och så vid vissa tider. Det är kanske på både gott och ont.
      Kram

Kommentarer är stängda.